No-show intyg

Av Gun
9 feb. 2012 14:56
Visningar: 1359
Finns det någon som har erfarenhet av att få ut ett no-show intyg från ett amerikanskt flygbolag? Jag hade bokat och betalat en toR flygresa till Florida när jag dagen innan avresan blev sjuk, fick diagnosen lunginflammation och naturligtvis rådet att inte sätta mig på en atlantflygning dagen därpå. Eftersom flygbiljetten var boka via en boknings-site på nätet och var en "non-.refundable" eticket, så brydde jag mig inte om att avbeställa flygresan. Det var dumt förstod jag när jag sedan försökte få ut ersättning för kostnaden för min och min sambos biljetter, från mitt försäkringsbolag. De ville ha ett bevis på att vi aldrig dök upp på flygplatsen och inte hade utnyttjat biljetterna d v s ett s k no-show intyg. Boknings-siten hänvisar till flygbolaget Delta airlines men ingenstans på Deltas web-site kan jag få reda på hur man får ett no-showintyg. Man kan inte ens avboka en flight utan att samtidigt begära återbetalning av kostnaden och den vet jag ju att man inte kan få ut för den biljetten.

Någon som haft erfarenhet av detta och vet hur man kan bevisa att man inte utnyttjat sina biljetter?

Gun
Av Jesperw
9 feb. 2012 15:57
Enda möjligheten är att kontakta flygbolaget.
9 feb. 2012 16:08
Kan Du inte bevisa att ni var hemma under tiden resan skulle vara? Sjukintyg, kvitto från apoteket eller linande, en chans kanske men försäkringsbolag kan ju i princip vara omöjliga att resonera med ibland.