Ngn som vet ngt om Vongdeuan Resort el Samed Villa på Koh Samet
Hej,
Vi ska åka till Koh Samet i några dagar och kollat lite på Vongdeuan Resort och Samed Villa.
Det vi söker är en bra bungalow där vi kan bo 2 vuxna och 2 barn (3 & 5 år). Ev så kan vår lille son sova i vår säng.
Vi vill att bungalowsanläggningen ska ligga vid en bra och barnvänlig strand och att det finns några restauranger runt omkring.
Självklart är det ett stort plus om det är bra frukost :-)
Vi kommer att behöva boka dom första 2 nätterna då vi kommer på en lördag. För vad jag har förstått så är det svårt att få rum på helgerna.
Så har ni några förslag på bungalows kom gärna med så mkt tips ni har!
Vi ska åka till Koh Samet i några dagar och kollat lite på Vongdeuan Resort och Samed Villa.
Det vi söker är en bra bungalow där vi kan bo 2 vuxna och 2 barn (3 & 5 år). Ev så kan vår lille son sova i vår säng.
Vi vill att bungalowsanläggningen ska ligga vid en bra och barnvänlig strand och att det finns några restauranger runt omkring.
Självklart är det ett stort plus om det är bra frukost :-)
Vi kommer att behöva boka dom första 2 nätterna då vi kommer på en lördag. För vad jag har förstått så är det svårt att få rum på helgerna.
Så har ni några förslag på bungalows kom gärna med så mkt tips ni har!
Vi bodde på Vongduern vintern-07 och var mkt nöjda. Enkla men mysiga bungalows, två kingsize-bäddar som låg som på golvet på en upphöjning (solklart eller hur?) - väldigt bra med två småbarn då vi kunde variera sovplats beroende på humör och ingen behövde trilla ur sängen. Ganska enkelt, inte helt nytt men faktiskt det bästa av våra tre boenden- hade ett "charteraktigt" och ett lyxigt på Koh Chang senare under resan. Här kunde man ligga i sängen, dra bort de luftiga vita gardinerna och titta ut på havet och bara njuuuuta. Måste dock tillägga att vi nog hade ett av de bästa lägena, flera andra hus låg upp på en sluttning och då blev det genast lite mer klättring i trappor etc.
Vi bodde längre upp mot huvudgatan, som går mot piren och in i byn, på Saikaew Villa och där var det mycket barnvänliga stränder ända ner mot Samed Villa.
Bungalows kostade inte mer än 400:- på plats och det var en bra restaurang men det vimlar av bra mysiga restauranger efter stranden.
På kvällarna finns borden och liggplatserna på stora kuddar ända ner mot havet. Jag föredrog de resaturangerna som låg närmast upp mot Saikaew beach.
Bungalows kostade inte mer än 400:- på plats och det var en bra restaurang men det vimlar av bra mysiga restauranger efter stranden.
På kvällarna finns borden och liggplatserna på stora kuddar ända ner mot havet. Jag föredrog de resaturangerna som låg närmast upp mot Saikaew beach.