New York i slutet av augusti

18 apr. 2015 16:47
Visningar: 639
Hej!
Ska åka till New york för första gången och funderar på att åka sista veckan i augusti, då vi hittat bra flyg och boende. Undrar om någon har erfarenhet av att besöka stan sista veckan i augusti. Hur är vädret? Har hört att det ska vara väldigt varmt i augusti men hur är det i slutet? Vet någon om det händer något speciellt i stan den här veckan som man inte får missa? Tacksam för alla svar och tips jag kan få!
Av Birgere
18 apr. 2015 19:56
Hur vädret kommer att vara just i slutet av augusti iår är naturligtvis omöjligt att sia om. Ja har varit där i månadsskiftet aug/sep 2 ggr dom senaste 10 åren och ena gången var det varmt som f...n andra gången blåste o regnade det.
Tydligen så varierar temp mellan 13 till 37 grader http://www.holiday-weather.com/new_york_city/averages/august

Vad som händer i augusti 2015 hittar du om du googlar "events nyc 2015", tänk på att kalendrarna fylls på hela tiden.
19 apr. 2015 08:55
Hejsan!
Du får fantastiskt många tips om du kollar på "majsarnas" tråd "första gången i New York". men du kommer nog få många tips och ideér här också. Folk älskar att skriva om just New York, vilket är kul!
/ Anette
19 apr. 2015 10:08
Tack Birgere för väder-länken och för att du delade dina erfarenheter om just dina vistelser i augusti. Verkar alltså lite osäkert vädermässigt, men det kan det ju vara även andra delar av året. Har googlat Events i augusti, men alltid trevligt att få personliga tips om någon har egna erfarenheter. Ska hålla fortsatt utkik på nätet!

Smaragden: tack för tipset om "majsarnas" tråd, där fanns verkligen många bra tips :) Är i valet och kvalet om sista veckan i augusti är ett bra val eller inte så hoppas på att få feedback från fler som besökt NY under denna period och som kan råda eller avråda. Har du några erfarenheter av NY under sommaren?
Av Birgere
19 apr. 2015 10:22
Om jag inte missminner mig så har du annars en modevecka i NYC i September, exakt när kommer jag inte ihåg plus naturligtvis 9/11 events.