När är det bäst att köpa sin biljett?

18 okt. 2010 06:18
Visningar: 730
Skall åka till USA i Juni och man har ju alltid hört att ju tidigare man bokar desto bättre, men priserna är faktiskt minst 10% högre nu än förre året vid marts/april och då var dollarn rätt mycket dyrare, så kanske efter nytår?
Av Annaer
18 okt. 2010 08:11
Jag ska oxå till usa i juni & bokade för ca 1 månad sen. Vi är borta i 6 veckor flyger arn-nyc, nyc-lax, lax-arn vi betalade 6900 kr & flyger med sas/lufthansa & united airlines. Vi hade kunnat boka för 6700, men flygtiderna var bättre på det lite dyrare.

Generellt så är biljetterna dyrare ju närmare avresa du kommer, börja kolla på biljetter nu & boka när du hittar ett pris du är nöjd med.

// Anna
18 okt. 2010 09:14
Tror jag väntar tills efter nytår faktiskt :-)
18 okt. 2010 11:51
Jag åker till USA nu i December. Bokade mina biljetter i helgen och betalade då 6600kr för allt.
Då reser jag:
Arlanda- Miami
Miami- New York
New York- Arlanda
18 okt. 2010 13:41
Hej,

jag skulle vilja ge dig det enkla svaret så tidigt som möjligt. Dock så kan det ju vara så att flygbolagen kommer med kampanjer eller att dollarkursen förändras.

Det finns tydligen dom som hävdar att 8 veckor före avresan är det optimala:
http://www.aftonbladet.se/resa/flyg/article7701087.ab

mvh
Stefan
Ticket Resor
Av Asok
18 okt. 2010 16:53
Kan man vänta in flygbolagens kampanjer (t.ex. KLM) så är det ju ok. Det beror ju lite på vart i USA man skall också, det är ju inte alla sträckor som det lönar sig att vänta med.
Själv skall jag boka min USA resa om någon vecka eller två (åker i augusti nästa år). Det märks att priserna till nästa år har ökat även på hotellpriser.
23 okt. 2010 15:49
Hej!

Gå in på www.skyscanner.net där kan man hitta det lägsta priset. Sökmotorn söker inte bara resebyrå-priser utan även flygbolagens priser.