Någon som vill haka på språkkurs i LA / Miami VT 2018 och sedan dra till Sydostasien!?

30 aug. 2017 22:36
Visningar: 165
Hej,

Jag är en 30årig tjej (de flesta tror att jag är runt 25) som är i behov av lite äventyr!

Jag går i tankar om att ta lite tjänstledigt i vår (from julen) i ca 3-4månader eller kanske längre för att förena nytta med nöje. Det är ju alltid roligare att ha sällskap och jag söker likasinnade.

Jag vill upptäcka delar av världen där jag inte har varit och jag vill börja resan med en liten språkkurs i antigen LA eller Miami och därifrån ta mig till Asien (någonstans där det är lite billigare att leva i alla fall) jag är VÄLDIGT ÖPPEN FÖR FÖRSLAG på vart vi sedan ska, så länge det är nära vatten, sol och lite action.
Inser att de flesta kanske vill skippa språkresan, jag vill så klart få kontakt med er också - men om någon skulle lockas av tanken på en liten språkkurs på 2-4veckor innan så vore det kul med sällskap!

Det skulle vara trevligt att få kontakt med flera personer som man kanske kan träffas och göra lite planer med, anyone?
Av Antoine
31 aug. 2017 19:32
Hej!

Du, det låter så himla intressant. Som du själv skriver är jag inte så sugen på språkresan, men Sydostasien!

Jag har själv gått och filat på att ta tjänstledigt i början på nästa år och att dra till Sydostasien i en 3-4 månader, eller längre (beroende på!). Exakt vart vet jag inte så men jag vill ha värme, hav och uppleva & se en jäkla massa intressanta grejer. Bali, Vietnam och Thailand känns ju som rätt säkra kort tex. Har du tänkt något mer på vilka länder du vill se? Vore kul att höra mer om dina tankar kring det hela.

//Anton
31 aug. 2017 19:48
Ja, har tänkt dessa tankar i alla fall ett par år och de blir starkare så det känns verkligen som rätt läge nu och det ultimata vore att vara ett skönt gäng och åka tillsammans!
Mina tankar går kring en del tid i Thailand, Vietnam har jag varit i men skulle vilja se mer av nordliga delarna i Vietnam, Filippinerna, Singapore, Malaysia och eventuellt Burma/Kambodja lockar att ändå besöka. Jag vill ta dykcert samt surfa en hel del! River rafting, bungy jump, vandra, ja lite allt möjligt lockar=) Är inte supersugen på att festa bort alltför tid (när man kan uppleva saker på dagarna) även fast jag gillar att festa.
Citerat från Antoine:
Hej!

Du, det låter så himla intressant. Som du själv skriver är jag inte så sugen på språkresan, men Sydostasien!

Jag har själv gått och filat på att ta tjänstledigt i början på nästa år och att dra till Sydostasien i en 3-4 månader, eller längre (beroende på!). Exakt vart vet jag inte så men jag vill ha värme, hav och uppleva & se en jäkla massa intressanta grejer. Bali, Vietnam och Thailand känns ju som rätt säkra kort tex. Har du tänkt något mer på vilka länder du vill se? Vore kul att höra mer om dina tankar kring det hela.

//Anton
Av Antoine
31 aug. 2017 20:43
Jag tycker att det känns som att du är inne på rätt spår :) Gärna fler personer för mig, och flera av sakerna du skriver skulle vara skitkul att prova på. Action i naturen kan aldrig bli fel. Fokuserar också hellre på att hitta på grejer på dagarna än att vara bakis, även om det vore kul med fest när det blir tillfälle. Har inte varit i Asien överhuvudtaget så vill se och göra så mycket som möjligt. Lite gamla tempel och annan kultur vore kul att se!
Av Idabohl
1 sep. 2017 10:02
Hej på er!
Går i samma resetankar och skulle vara superintresserad av att haka på till asien! Är mer för sol, äventyr och kultur än för party i 4 månader. Har inget emot att leva och äta billigt heller!
3 sep. 2017 15:24
Jag såg att du bor i Sthlm, vi kanske kan prata på Facebook och kanske ses och prata mer. Det är alltid kul att ha någon/några att dela alla upplevelser med:) Lägg gärna till mig på Facebook!
https://www.facebook.com/leena.larsson.94
Citerat från Idabohl:
Hej på er!
Går i samma resetankar och skulle vara superintresserad av att haka på till asien! Är mer för sol, äventyr och kultur än för party i 4 månader. Har inget emot att leva och äta billigt heller!
3 sep. 2017 15:25
Hej,
Det känns som att vi vill samma saker när det kommer till Asien sedan (förutom språkkursen som jag vill hitta en vän till!) Du kanske kan lägga till mig på Facebook så kan vi prata lite mer?

https://www.facebook.com/leena.larsson.94
Citerat från Antoine:
Jag tycker att det känns som att du är inne på rätt spår :) Gärna fler personer för mig, och flera av sakerna du skriver skulle vara skitkul att prova på. Action i naturen kan aldrig bli fel. Fokuserar också hellre på att hitta på grejer på dagarna än att vara bakis, även om det vore kul med fest när det blir tillfälle. Har inte varit i Asien överhuvudtaget så vill se och göra så mycket som möjligt. Lite gamla tempel och annan kultur vore kul att se!
Medlemmen har tagit bort svaret
5 sep. 2017 20:44
Tja!

Ska du besöka Myanmar, Kambodja och Vietnam så möter jag gärna upp, ska volontär lite i länderna men även se mig omkring och uppleva länderna. Jag kommer dock befinna mig i Africa i dec-jan och Indien och Sri Lanka Jan-feb efter det tänker jag dra mig vidare till ovanstående länder. Kommer vara på resande fot fram tills 8/6. Upplever hellre saker om dagarna än festar om nätterna. Drömmen är att hitta med dom tre wonders of the world i Asien. Så dom två sista veckorna på fot tänker jag besöka Kina och Jordanien hoppas jag.