Sri Lanka
Froggisen,
9 okt. 2023
Updaterad av Froggisen
för 1 år sedan
Hej
I februari skall jag och min kille åka till Sri Lanka. Han har varit där tidigare men för många år sedan.
Vi gillar inte överexploaterade turist ställen även om vi vill ha lite restauranger och annat inom bra avstånd.
Han föreslår Mirissa, då han gillade det sist han var där. Men jag ...
Sri Lanka
Sarasandberg,
10 jan. 2018
Updaterad av J_sefors
för 6 år sedan
Hej!
Jag har precis bokat in en charter till Negombo i två veckor mars till april. Det blev Negombo blev det på grund av tips från en resledare på Sri Lanka som tycker att det är bäst. Jag vill inte höra något gnäll över valet att åka charter, då det var ett medvetet val. Ibland kan det vara skönt ...
Sri Lanka
Naprapat,
27 sep. 2015
Updaterad av Grodang
för 8 år sedan
Hej!
Vi ska till SR i januari 2016 och har hittat ett fint boende precis i kanten av regnskogen. De anordnar guidning som ska vara otroligt bra, men för övrig ligger det en bit från andra centrala platser. Finns det någon som har erfarenhet och råda hur många dagar som är lämpligt att tillbringa ...
Sri Lanka
Em588,
23 juli 2014
Updaterad av Em588
för 10 år sedan
Hej!
Jag och två kompisar ska resa till Sri Lanka i 2-3 veckor i oktober. När jag har kollat runt lite och läst om klimatet verkar det som att det alltid är bra väder i någon del, dock blir jag inte riktigt klar över vart det är bäst i oktober. Är det någon som har tips på vart vi skulle kunna åka ...
Sri Lanka
Matilda305,
19 mars 2014
Updaterad av Ua14
för 10 år sedan
Jag har nu efter att ha haft svårt att bestämma mig vart jag ska åka nästa vinter. Nu har jag bestämt mig. Jag ska åka till Sri lanka och hälsa på mitt fadderbarn. Jag tänkte stanna i tre veckor. Barnbyn ligger i Piliyandala, jag tänkte efter besöket i barnbyn resa runt lite. Då jag vill snorkla/ ...
Sri Lanka
Susanne1960,
5 apr. 2014
Updaterad av Ua14
för 10 år sedan
Hej!
Har bokat flyg, 3 veckor över jul och nyår. Nu behöver jag tips på var vi ska bo och göra.
Behöver vi boka hotell med tanke på att det är jul, nyår?
Jag har läst på om stränder osv men blir inte riktigt klok på det.
Vi vill vara på max 4 ställen, vi vill ha paradisstränder, ngn surfstrand, ...