Någon som rest runt i thailands ö-värld med 3 barn?

Av Ulle1
16 okt. 2010 08:48
Visningar: 497
Vi är en familj med 2 vuxna och 3 barn 3,6,8 år som skall resa runt i thailand i en månad.
Undrar jag har problem att få in oss alla 5 på ett rum på hotellet när jag försöker boka våra 3 första nätter i Ao nang. Någon som vet om det funkar när man är på plats att boka ett dubellrum med en extra säng så att vi kan sova ihop? Betalar man per rum eller? Är de noga med att man bara får ha ett barn i sängen?
Hur har ni gjort med boende? Vi vill ju inte förboka stora sviter eller två hotell rum på varje hotell för vi skall ju ta dagen som den kommer och dyrt blir det ju också!

Mvh
Ulle
Av Micke23
16 okt. 2010 18:12
Hej! Det finns en kille som heter Siam här på sidan. Skriv till honom och fråga han vet grymt mycket om Thailand. MVH Micke.
Av Miliam
16 okt. 2010 21:20
Vi var där i feb i år men åkte charter med ving...svindyrt!

Vi har varit i Thailand innan vi fick barn 2001 o 2003. Då reste vi runt och prutade på allt boende.
ex ett ställe där vi ville bo lite lyx, 1600kr/natten fick vi ner till 1000kr /natten..

Vi åker igen till Malaysia och Thailand i feb, VI ska vara borta en månad och vi reser med tre barn 3,5,7 år och vi kommer boka allt på plats. Helt omöjligt att hitta boende på nätet då alla kräver att man måste ha minst 2 rum om man är 5pers, eller så ska det vara en svit som är dyrt.

Att boka direkt på plats gör att det dels blir billigare och man kan säkert hitta ställen där man får plats i ett rum.

Vet ej om detta hjälpte något men så gör vi
mvh
Av Ulle1
19 okt. 2010 09:05
Tack för er svar!
Mvh
Ulle
Av Joakimn
19 okt. 2010 15:24
Restrunt ett par gånger med barn i Th o övriga världen..alltid med ryggsäck o flyttat runt en del.
Brukar alldrig boka i förhand om det inte gäller över en högtid ect.
Har ibland fått hyra två bungalows där jag o min sambo har delat på oss och haft ett varsitt barn.
Men vanligast (om man stannar några dagar) är att man kan ta in två madrasser som man lägger barnen på. Fast bäst e ändå en enkel bungalow o en mer avanserad o självklar jämte varann. Då kan man när barnen känner sig trygga ha ett barnhus o en vuxenbungalow(den enkla)..Det behövs ibland..
Gäller det bara en natt så kan man bo trångt..Barn är sällan problem i Th.