Mygg i maldiverna

Av Snurre
23 dec. 2008 18:27
Visningar: 3829
Hej finns det mycket mygg på atollerna i .
maldiverna.
Åker dit i feb
23 dec. 2008 19:56
Ja, de sprutar med gift men det finns fortfarende mygg så ta med myggmedel, kan vara dyrt på plats o av en typ som inte är så hudvänlig.
Av Stitch
26 dec. 2008 16:15
Vi var på Komandoo i juni 2008. Kan nog skilja sig lite beroende på vilken ö man besöker. Men de flesta sprayar mot mygg och insekter vilket jag tyckte var fantastiskt. Både jag och min man brukar bli väldigt bitna av mygg men ingen av oss fick ett endaste myggbett på två veckor.

Hoppas du får en underbar resa!
Av Cina
8 jan. 2009 20:42
Hej!
Kom hem från Maldiverna 15 dec och visst fanns det lite mygg där, helst när det hade gått några dagar från giftbesprutningen. Men myggen var det ingen fara med värre var sandflugorna, första veckan hade vi inga bett men sen var vi fulla av röda kliande bett. Alla som vi pratade med upplevde samma sak att man fick mer och mer bett efter ett tag, varför vet jag ej. Försök få tag i ett bra medel mot sandflugorna för betten är inte roliga, har fortfarande märken efter dom... Annars är det ett helt underbart ställe, hittade min Paradis strand där så "Ha en helt underbar resa"/Cina
Av Snurre
12 jan. 2009 10:05
Citerat från snurre:
Hej finns det mycket mygg på atollerna i .
maldiverna.
Åker dit i feb
Kan ju informera om att vi åker till olhuveli Beach, kanske någon har varit där. Som sagt va så kan det kanske skilja sig från ö till ö när det gäller myggen.
Men detta med sandloppor låter ju inget kul alls, hoppas vi slipper det.
13 jan. 2009 17:14
Som andra redan skrivit, det kanske beror på vilken ö och årstid man åker till! De flesta öar sprayar ju mot insekter!
Vi har varit på Fihalhohi Island (Juni2006) och Filitheyo Island (Juli2008) och vi har inte sett eller känt några mygg/sandflugor alls där.

Oroa dig inte för mycket! Du får säkert en underbar semester! Lyckos dig som åker till Maldiverna snart! Det är verkligen fantastiskt där!