Sri Lanka
Gunryd,
23 dec. 2019
Updaterad av Kricken
för 4 år sedan
Vi ska åka till Sri Lanka i januari 2019 och har kollat vad våra respektive svenska mobiloperatörer tar för att ringa, sms:a eller mms:a till och från Sverige. Det var högt, så mobilnätet blir nog avstängt under vistelsen. Vi tänkte köpa ett SIM för surf, som vi kan använda som mobil hotspot. Är ...
Sri Lanka
Yessie,
29 jan. 2014
Updaterad av Annasara
för 10 år sedan
Till er alla som vill ha tips om Sri Lanka men inte orkar läsa igenom hela mitt resealbum som kommer snart!
Dag 1 landade vi 8:00 i Colombo, vi tog en taxi för 6500 rupees (325:- SEK) till Bentota tog ca 2,5 h, där vi hade bokat de tre första nätterna på nätet hemmifrån på Panchi Villa för 12 ...
Sri Lanka
Elina95,
22 nov. 2016
Updaterad av Vinoka
för 7 år sedan
Hej!
I februari flyger jag till Sri Lanka och stannar i drygt 5 veckor. Vill jättegärna ha tips om vad jag absolut inte får missa, vad jag bara måste göra där, hur man ska ta sig runt på ön, vad som är viktigt att tänka på innan samt när man är där. Ja allt man kan komma på :)
Jätte tack om ni ...
Sri Lanka
Chrlju,
2 jan. 2017
Updaterad av Annpel
för 7 år sedan
Vi åker till Sri Lanka om ett par veckor för första gången och undrar hur man tar sig från Colombo airport till Unawatuna på besta sätt.
Christer ... Annpel: Kom hem från Sri Lanka för en vecka sedan. Det är inga problem att hitta chaufför. Det är många som livnär sig på att köra runt turister. De ...
Sri Lanka
Cinag,
13 sep. 2016
Updaterad av Cinag
för 8 år sedan
Behöver idéer 😊 Jag och min man skall åka i Januari, jag har aldrig varit där men min man bodde på SL i ett år när han var 16 år 1981. Vi vill åka upp till Kandy och Nuware eyila där han bodde då. Hur ska vi resa ? Vi utgår då från Negombo. Vi vill gärna se lite på vägen , tåg eller chaufför med ...
Sri Lanka
Kalasboll,
18 dec. 2015
Updaterad av Kalasboll
för 8 år sedan
Ska ge er ett riktigt gott råd inför resan.
Vi har precis avslutat vår första veckan. Vi utgick från Negombo, åkte till candy även kallad tempelstaden. Dagen efter drog vi till Adams peak något ni kan se som ett rätt jobbigt pass men ändå riktigt intressant. På väg dit åkte vi forsränning. ...