Australien
Zanah87,
23 juli 2013
Updaterad av Ingride
för 11 år sedan
Hej
Jag undrar vad som är bäst och billigast, köpa ett sim kort här hemma i Sverige (tex. från holidayphone) eller att köpa på plats när man är i Australien? Jag kommer vara på ett och samma ställe i ett år och skulle gärna vilja ha möjlighet att surfa som vanligt, ringa hem till Sverige och ...
Australien
Jenz,
18 okt. 2009
Updaterad av Annalovisa
för 14 år sedan
Hej.
Jag bor i Melbourne och jag jämförde en hel del innan jag till slut bestämde mig för ett LEBARA kontantkort till min mobiltelefon.
Med detta kort ringer man för $0,07/min (42öre/min) till fast telefoni i Sverige, $0,29/min (1,74 kr/min) till mobiler i Sverige samt $0,20/min (1,20kr/min) ...
Australien
Dojjjjan,
26 jan. 2018
Updaterad av Birgere
för 6 år sedan
Hallå! Sticker till Australien i februari för att jobba och resa! Känner att jag vill ha med mig något utöver min telefon, så jag kan surfa, kolla film, söka jobb etc. Kan inte bestämma mig om jag ska köpa en Macbook Air eller en annan dator, eller om jag ska köpa mig en Ipad med ett skrivbord. Det ...
Australien
Amandaemilia,
22 feb. 2012
Updaterad av Robbowan
för 11 år sedan
Hej.
Försökte mig på att skaffa visum genom immi.gov.au men vid betalningen så gick det inte att betala med mitt kort (mastercard). jag hade pengar på kontot och försökte med ett annat också, samma där. Det drogs inte heller pengar så det var ju bra.
Ringde upp min bank för att kolla läget och ...
Australien
J84k,
3 nov. 2011
Updaterad av Masusi
för 11 år sedan
Jag ska till Australien om några dagar, stannar i 2v. Det kan vara bra att skaffa ett australiskt kontantkort till telefonen har jag hört. Behöver ju smsa och använda internet på telefonen en del när jag är där. Har googlat lite men hittar ingen relevant info om vilket kort man bör välja. Någon som ...
Australien
Falkens,
7 jan. 2020
Updaterad av Bibby
för 4 år sedan
Ska snart åka på en resa till Australien och ska där även bila runt lite. Tänkte höra med någon som vart där nyligen vilket kontantkort för mobilen man ska ha? Vi kommer vara Brisbane - Cairns.
Det viktigaste är nog att det ska ha bra med data och täckningen längs väg ska vara tillfredställande. ...