Sydamerika
Robinbruzelius,
25 nov. 2019
Updaterad av Lyckligochlevande
för 4 år sedan
Hej! Har lite planer att resa nästa år!
Därför har jag lite frågor & vill gärna ha tips!
Har tänkt vara borta i ca 2,5-3mån hösten 2020
Har tänkt lite den här turen (ingen ordning)
Peru colombia bolivia & argentina (ev avsluta i brazilien) ca 2v på varje ställe. Inga direkta planer vart ...
Asien
Citronblad,
14 jan. 2018
Updaterad av Citronblad
för 6 år sedan
Som ämne anger vill vi (två vuxna, två "stora" barn) i år göra en rundresa i ett område vi aldrig tidigare besökt. Vi tänker oss något liknande (inte hugget i sten) under 4-5 veckor.
Singapore - Singapore
Malaysia - Kuala Lumpur
Thailand - Bangkok
Kambodja - Phnom Penh
Vietnam - Hồ Chí Minh
...
Updaterad av Jennywiberg
för 7 år sedan
Hej! Jag och en kompis ska till Australien men vi tänkte "mellanlanda" en vecka i sydostasien för att dela upp flygresan. Vi vill hänga på stranden och vi vill ha så enkel resa som möjligt, alltså inte krångel med inrikesflyg eller långa resor utan vi vill typ vara "framme" när vi har landat på ...
Thailand
Martin215,
5 mars 2016
Updaterad av Sierra
för 8 år sedan
Hej!
Sydostasien passar som bäst på vintern, men hur är det på sommaren? Regnar ens semester bort? Hur är stränderna? Hört att vissa blir väldigt dåliga på sommaren.
Jag har tagit reda på statistik m.m. ang vädret på sommaren i Thailand, Vietnam, Filippinerna, Bali bl.a.
I sydöstra ...
Updaterad av Hawaii
för 9 år sedan
Jag och min pojkvän och eventuellt några vänner funderar på att åka på en längre resa kommande vinter. Planen är väl att åka i december/januari och vara borta i 2-3 månader.
Frågan är då vilket område vi ska resa i? Sydostasien eller Karibien, med Kuba som främsta resmål? Budgeten ligger på ...
Asien
Maryhellthy,
15 apr. 2015
Updaterad av Trea
för 9 år sedan
Hej!
Jag och min sambo sitter och kollar resor inför vintern 2016 (typ slutet av feb och framåt). Vi var i Thailand (Phuket) i år och jag har tidigare varit på Langkawi och Koh Lipe. Vi vet banne mig inte var vi ska åka. Vi vill ha grymma stränder, bra snorkling, fin natur, gärna lite uteliv osv. ...