Michaelkors, Odd Molly osv, vilka märken finner man i Thailand?

26 nov. 2013 13:30
Visningar: 2930
Hej!
Under december- februari ska jag åka till Thailand för första gången, det jag nu undrar är vilka märken på kläder, skor väskor osv kan man köpa där?
Finns det märken kopior/fejk på så som Odd Molly, Michael Kors, Uggs, Convers? Om inte vilka märken finns de kopior på som ni har stött på och vad landade priset på? Ge gärna tips på vad man mer kan köpa för kopior på märkes saker!
Tack på förhand allihopa! :)
Av Alha
26 nov. 2013 22:22
Vill också veta!!
Av Marilcj
27 nov. 2013 00:21
I Bangkok hittar man det mesta i äkta vara o även de flesta märken som kopior, oftast betydligt billigare oxå än om man kommer neråt landet.
Converse o Vans 700-1000 bath äkta vara, kopior 150-300 bath.

Allt varierar...de nån hittar i november kanske inte finns i januari om det är kopior, men i väskväg hittar man de flesta större kända märkena...klädväg finns det mer i märkes/kopior för killar/herrar.

Odd Molly o Uggs har jag aldrig sett men Kors....Ed Hardy, LV, YSL, Channel, Burburry, Marco Polo, Lacoste, Lindeberg, CanadaGoose, Peak Performance, Spider mm
Sen är jag inte så hemma på nyare modeskapare, bara jag får mina Converse så köper jag inte resten så mycket för märket utan mer för det är snyggt.

Kolla alltid märken o andra detaljer...oftast där dåliga kopior spricker....felstavat, vänt på bokstäver o likn.

Dessutom har det blivit hårdare tag mot kopiehandlarna ute på marknader....så periodvis kan det va svårt att hitta om det nyligen varit Rassior mot marknader.
27 nov. 2013 14:40
UGG är ju en historia i sig... Förutom att det oftast inte är fårskinn/päls i thailändska kopior (snarare burodlad mård) så är det svårt att tycka synd om Dockers som ev förlorar pengar och rykte.

UGG Australia ägs av amerikanska Dockers som registrerade en sak som ett varumärke - tänk om någon skulle regga "träsko" eller "gummistövel" - och försökte via juridiska åtgärder tvinga ett helt lands tillverkare ur produktion. Nu förlorade de till slut i Australien, men inte förrän många producenter lagt ned/konkat.

UGG boots är en australisk nationalprodukt och varumärket UGG Australia en risig massproducerad kopia från en amerikansk tillverkare.