Updaterad av Anadiana
för 11 år sedan
Hej!
Jag har redan suttit och letat lite i de existerande forumen men hittar inte riktigt någon som besvarar mina frågor (kanske letat dåligt).
Jag och min sambo har bokat en resa till Florida den 17:e maj, vi blir borta 10 dagar och är mestadels ute efter sol, bad och shopping. Sambon fyller ...
USA
Toveandersson,
17 jan. 2016
Updaterad av Jeannypo
för 8 år sedan
Hej! Vi är ett par som ska åka till USA för första gången och behöver lite tips om allt möjligt :)
Vi tänkte flyga till New York JFK och vara i NY i 5 nätter för att sedan lägga resten av semestern i Floridaområdet. Då tänkte vi flyga till Orlando och bo 3 nätter där och sedan bila runt lite. Vi ...
USA
Jenkan81,
11 dec. 2014
Updaterad av Floridasidan
för 9 år sedan
Hej!
I april åker vi tillbaka till Florida med våra barn 8 och 11 år :) Vi var i Florida för två år sedan och gjorde Orlando-St Petersburg-Naples-Hollywood-Miami.
Nu blir det Orlando-Fort Lauderdale-Bahamas-Miami.
Vi ska först vara i Orlando i fem dagar för att besöka några fler parker. Sedan ...
USA
Eddison,
22 sep. 2011
Updaterad av Robbowan
för 13 år sedan
Vårt förra försök att planera vår dröm resa blev lagt på hyllan, har vi nu tagit upp tankarna igen. Denna gång gör vi den dock mycket mindre! Hellre åka flera gånger än att inte åka alls, är vårt resonemang. Eftersom vi har svårt att vara borta flera veckor..
(Kanske ska tala om att vi är en ...
USA
Grodan75,
8 mars 2018
Updaterad av Birgere
för 6 år sedan
Vi åker iväg 2.5veckor och vill ha tips från er vad ni tycker att vi inte bör missa!
Vi är 2 vuxna och 2barn ( 7år och 5.5år). Vi är på kryssningen15/4- 22/4 (där vi firar min mans 50års dag). Vi har bokat hotell och kryssning så det behöver jag inga tips om, utan utflykter. Familjen tycker mycket ...
USA
Rich4rd,
21 jan. 2009
Updaterad av Gbenskar
för 15 år sedan
Hejsan!
Jag undrar vad en båtresa kostar per person till Bahamas från Miami. Hur lång tid tog det? Var det värt det?
Vi är 5 stycken och kommer vara stationerade i Ft. Lauderdale.
Önskar svar som talar av egen erfarenhet! ... Gbenskar: För massor av år sedan tog vi en kryssning från West ...