Metro Washington DC
Mellanlandade i DC i jan och var förutseende nog att plocka med mig broschyrer inför sommarens resa. Lusläser Metro-broschyren och på hemsidan men kan inte utläsa om man kan köpa biljetter cash i automat utan sånt där förköps/Metro-kort.
Är det någon som varit där nyligen och vet?
För vår del gäller det endast en enkel resa ut till Reagan för att hämta upp hyrbilen, så vi vill helst inte ladda på något förköpskort. Resan får isf bli lite dyrare.
Tack på förhand!
Mvh Vidakatten
Är det någon som varit där nyligen och vet?
För vår del gäller det endast en enkel resa ut till Reagan för att hämta upp hyrbilen, så vi vill helst inte ladda på något förköpskort. Resan får isf bli lite dyrare.
Tack på förhand!
Mvh Vidakatten
Den blå maskinen säljer SmarTrip card för 2 dollar samt kan ge tillbaka upp till 10 dollar. Då borde du ju kunna köpa ett kort med en summa som stämmer med ditt resande.
http://www.wmata.com/fares/purchase/vending.cfm
Jag har inte åkt där, utan bara läst på deras sajt.
/PeterO
http://www.wmata.com/fares/purchase/vending.cfm
Jag har inte åkt där, utan bara läst på deras sajt.
/PeterO
Tack för ditt svar Peter! Ska bli spännande!
Om någon som har åkt med metron i Washington DC vill dela med sig av sina erfarenheter, skriv gärna en rad här!
Tack på förhand!
Om någon som har åkt med metron i Washington DC vill dela med sig av sina erfarenheter, skriv gärna en rad här!
Tack på förhand!
Jag såg också det. Vi är fyra personer, så det lutar åt att vi tar taxi om det inte går att köpa biljetter "rakt av" Så sparar vi lite tid också. Får kolla mer när vi är på plats.
Vi kommer till Washington den 16 juni. Ni då?
Vi kommer till Washington den 16 juni. Ni då?
Haha! Vi också 😃
Åker med bussen kl.12.01 från NY. Stannar i DC till den 20 juni då vi flyger till Florida.
Åker med bussen kl.12.01 från NY. Stannar i DC till den 20 juni då vi flyger till Florida.
Ett sånt sammanträffande! 😀Vart i Florida ska ni? Vi åker 8.30 från NYC och stannar bara en dag i Washington, tyvärr. Sedan ska vi hämta bilen och köra ner till Florida!
När flyger ni till NYC?
När flyger ni till NYC?
Vi åker till NY den 13 juni.
Hade tänkt att bila ner till Florida först men det blev flyget till slut.
Vi landar sent på kvällen i Orlando och sover en natt på ett hotell på International Dr. Dagen efter checkar vi in på Universal's Loews Royal Pacific Resort för två nätter och tillbringar dagarna på Universals två parker.
Efter det åker vi till Fort Lauderdale, Key West, Fort Myers Beach och sedan tillbaka till Orlando för 9 dagar i en villa. Åker hem den 7 juli.
Hur ser er resa ut?
Hade tänkt att bila ner till Florida först men det blev flyget till slut.
Vi landar sent på kvällen i Orlando och sover en natt på ett hotell på International Dr. Dagen efter checkar vi in på Universal's Loews Royal Pacific Resort för två nätter och tillbringar dagarna på Universals två parker.
Efter det åker vi till Fort Lauderdale, Key West, Fort Myers Beach och sedan tillbaka till Orlando för 9 dagar i en villa. Åker hem den 7 juli.
Hur ser er resa ut?
Jag skickar dig ett privat meddelande!