Mest för pengarna i ekonomiklass till USA
Har tänkt åka över till USA i sommar och undrar om någon kan tippsa om vilket europeiskt eller amerikanskt bolag som har bäst service i ekonomiplats. Avser då sittutrymme, god mat och fri dryck inkliusive öl/vin och cognac till kaffet?
Jag har tyvärr ingen aning om det du vill veta. Jag prioriterar kort restid, och eftersom jag startar från Arlanda så är det ju inte så mycket att välja mellan.
Du skriver inte om du ska till öst- eller västkusten (dvs om det kanske handlar om en flygtid över 8 timmar).
/PeterO
Du skriver inte om du ska till öst- eller västkusten (dvs om det kanske handlar om en flygtid över 8 timmar).
/PeterO
Gjutet det indiska bolaget Jet Airways - de är helt suveräna och med riktigt bra benplats (jag är 185 cm med långa ben), egen TV-skärm och suveränt god mat. När vi flög med dem för några år sedan ingick all dryck och det var inte tjafs om att betala extra eller så. Billiga var det också.
De ingår i samma kedja som Brussels så vi flög til Bryssel och bytte där. Bryssel flygplats är extremt smidig.
När vi åkte var vi inbokade 10.10 till JFK och det gick en kärra till Newark 10.15. Det visade sig att vårt flyg var försenat med ett antal timmar och inte skulle lyfta förrän på eftermiddagen men vi gick till Newark-gaten och de ordnade så att vi blev ombokade till den flighten och vi kom i väg när vi skulle. Helt suveränt!
De ingår i samma kedja som Brussels så vi flög til Bryssel och bytte där. Bryssel flygplats är extremt smidig.
När vi åkte var vi inbokade 10.10 till JFK och det gick en kärra till Newark 10.15. Det visade sig att vårt flyg var försenat med ett antal timmar och inte skulle lyfta förrän på eftermiddagen men vi gick till Newark-gaten och de ordnade så att vi blev ombokade till den flighten och vi kom i väg när vi skulle. Helt suveränt!
I somras åkte vi med BA från Sverige via London till USA och BA var till belåtenhet men kan inte jämföra sig med Jet Airways.
Citerat från erc:
Många frekventa resenärer anser att British Airways är att föredra vid transatlantiska flygningar. Generellt erbjuder de europeiska flaggbolagen bättre service ombord än de amerikanska.
Till vilken destination i USA går din resa?
Många frekventa resenärer anser att British Airways är att föredra vid transatlantiska flygningar. Generellt erbjuder de europeiska flaggbolagen bättre service ombord än de amerikanska.
Citerat från annl:
I somras åkte vi med BA från Sverige via London till USA och BA var till belåtenhet men kan inte jämföra sig med Jet Airways.
Indiska Jet Airways är mycket riktigt väl omtyckta. Men bolaget trafikerar "bara" NYC (JFK och EWR) och Toronto.
Citerat från erc:
Hej
Flugit med Lufthansa, tycker det är super. De trafikerar flera destinationer med A380. Gratis mat och dricka och naturligtvis egen skärm. Hade valt Lufthansa igen om jag skulle åkt. Har även åkt United och Continental och i ekonomiklass får du betala för dricka, maten ingår.
Som sagt, min röst lägger jag på Lufthansa
Flugit med Lufthansa, tycker det är super. De trafikerar flera destinationer med A380. Gratis mat och dricka och naturligtvis egen skärm. Hade valt Lufthansa igen om jag skulle åkt. Har även åkt United och Continental och i ekonomiklass får du betala för dricka, maten ingår.
Som sagt, min röst lägger jag på Lufthansa
Bra med Lufthansa är att man kan se filmen när man vill samt pausa den :)
Med t ex SAS vanlig economy måste man se filmen exakt den tid den visas. För bättre filmservice krävs Economy Flex tror jag den heter.
Med t ex SAS vanlig economy måste man se filmen exakt den tid den visas. För bättre filmservice krävs Economy Flex tror jag den heter.
Jag skulle satsa på Richard Bransons flygbolag, Virgin Atlantic. Flyger på ett par destinationer i USA.
Citerat från nisse2ears:
Bra med Lufthansa är att man kan se filmen när man vill samt pausa den :)
Ja, efter en stunds letande hittade jag att det är Economy Extra hos SAS som har film och musik on-demand, så man kan starta och pausa på egen hand.Bra med Lufthansa är att man kan se filmen när man vill samt pausa den :)
Jag hittade även en ny formulering då det gäller namn på biljetten: "Namnet i biljetten ska, i möjligaste mån, stavas på samma sätt som i ditt pass."
Passusen "i möjligaste mån" var på tiden att de fått in. (Jag vet att man alltid kan skriva som på den maskinläsningsbara raden, men det kräver de således inte att man gör).
/PeterO
Tack Peter,
Extra var det ja! Flex står nog bara för att biljetten är ombokningsbar.
Det är iaf klassen över vanlig ekonomi.
Det där med "i möjligastemån" låter bra!
Extra var det ja! Flex står nog bara för att biljetten är ombokningsbar.
Det är iaf klassen över vanlig ekonomi.
Det där med "i möjligastemån" låter bra!