Mellanlandning i Washington

Av Albin02
1 mars 2020 12:08
Visningar: 234
Vi åker till Florida till Påsk och är lite fundersam över hur det går till när det gäller mellanlandning i Usa.
Förra gången vi åkte lyckades vi hitta en väldig bra resa med endast en mellanlandning i London men denna gången ska vi mellanlanda i frankfurt och i Washington, flygplats Dulles. Jag har försått att när man mellanlandar i Usa måste man ofta checkain bagaget igen och även gå igenom tull osv. Det som oroar mig lite är hur det går till så man inte gör fel osv. Vi har 2 timmaro ch 9 minuter på oss så det bör väl vara rätt gott om tid men kan någon med erfarenhet förklar hur man gör så vore jag jätte tacksam.. Är det en enkel flygplats att mellanlanda på osv.

tack på förhand
Av Birgere
1 mars 2020 12:31
Genom passkontrollen
Hämta väskan
Gå igenom tullen
Direkt efter tullen finns ett ställe där du lämnar väskan
Gå igenom security till din nästa flight.
Av Albin02
1 mars 2020 14:00
Citerat från Birgere:
Genom passkontrollen
Hämta väskan
Gå igenom tullen
Okej tack. Är 2 timmar och 9 minuter gott om tid om flyget anländer i tid? Jag har hört att man inte alltid behöva checka in väskan igen vid mellanlandning i Usa utan blir incheckad hela vägen från första incheckningen. Hur vet man vad som gäller?
Av Birgere
1 mars 2020 14:11
Citerat från Albin02:
Citerat från Birgere:
Genom passkontrollen
Hämta väskan
Gå igenom tullen
Okej tack. Är 2 timmar och 9 minuter gott om tid om flyget anländer i tid? Jag har hört att man inte alltid behöva checka in väskan igen vid mellanlandning i Usa utan blir incheckad hela vägen från första incheckningen. Hur vet man vad som gäller?
Normalt sett ska 2:09 funka bra om du nu inte ankommer samtidigt som ett plan från ett Coronavirusdrabbat område.
Har du en genomgående biljett (ett bokningsnummer) så behöver du inte checka in igen.
Av Albin02
1 mars 2020 16:54
Menar du att jag inte behöver ta ut väskan som du förklarade i din första konversation om jag har 1 bokningsnummer?
Jag har bokat en genomgående resa från Landvetter till Miami
Citerat från Birgere:
Citerat från Albin02:
Citerat från Birgere:
Genom passkontrollen
Hämta väskan
Gå igenom tullen
Normalt sett ska 2:09 funka bra om du nu inte ankommer samtidigt som ett plan från ett Coronavirusdrabbat område.
Har du en genomgående biljett (ett bokningsnummer) så behöver du inte checka in igen.
1 mars 2020 20:00
Jo, du tar väskan från bagagehanteringen och går igenom tullen med den och sedan lämnar du in den direkt efter tullen, i en separat inlämning. Väskan har redan rätt bagagetag till slutdestinationen. Du behöver alltså inte göra en ny incheckning, utan du har redan ditt boardingkort till nästa flyg och går direkt till säkerhetskontrollen. Kolla upp vilken terminal inrikesflyget går ifrån.
2 mars 2020 12:58
Det är lugnt så länge du inte blir skickad till en extra emigrationskontroll. Vilket jag fick en gång. Var en kö på 1.5 timme. Flygbolaget var snälla nog att boka om nästa flight.
2 mars 2020 15:27
Snälla och snälla. De gjorde vad de var skyldiga att göra.
2 mars 2020 15:59
Citerat från Jensohlsson:
Snälla och snälla. De gjorde vad de var skyldiga att göra.
Är de verkligen skyldiga till det? Inte flygbolagets fel att passageraren fastnar i immigration.