Mellanlandning 12h i london Heatrow & USA
Hej jag undrar om någon vet om man får tillbaka sin väska under de 12h eller om väskan är kvar på flygplatsen.
Och så önskar jag lite tips och råd som jag behöver tänka på kring första resan till usa! Planerar att åka till seattle i Juli.
Och så önskar jag lite tips och råd som jag behöver tänka på kring första resan till usa! Planerar att åka till seattle i Juli.
12h på flygplatsen - lite svårt att ge definitivt svar eftersom du har utelämnat kritiska uppgifter. Har du gjort allt på samma bokning? D.v.s. hela resan från Sverige till USA via London, då kan kan du inte räkna med att se ditt incheckade baggage förrän vid ankomst USA. Om du å andra sidan har gjort två separata bokningar, vilket nog är mindre troligt, då kan du få väskan tillbaka vid ankomst London (och sedan alltså checka in den igen).
Ang. Seattle - återigen, svårt att ge tips eftersom du inte har gett oss något som helst att gå på. T.ex. hur lång tid du ska vara i USA, har du planer på att besöka andra platser än Seattle, och viktigtast: vad är du intresserad av?
Ang. Seattle - återigen, svårt att ge tips eftersom du inte har gett oss något som helst att gå på. T.ex. hur lång tid du ska vara i USA, har du planer på att besöka andra platser än Seattle, och viktigtast: vad är du intresserad av?
Vi har tänkt att vara i seattle i 1 vecka och vi har bestämt oss för att försöka få flyg som går via gbg-london-seattle, seattle-london-gbg. och göra en bokning på båda resorna.
Icelandair är det absolut smidigaste till Seattle i min mening. 1-2 timmar att byta flyg på Keflavik, sedan direkt till Seattle. Har ju iofs inte testat 12h-alternativet men har svårt att se varför det skulle vara bättre, om inte priset är rejält mycket billigare.
Citerat från Eriksigge:
Icelandair är det absolut smidigaste till Seattle i min mening. 1-2 timmar att byta flyg på Keflavik, sedan direkt till Seattle. Har ju iofs inte testat 12h-alternativet men har svårt att se varför det skulle vara bättre, om inte priset är rejält mycket billigare.
Går det att flyga Göteborg-Keflavik direkt?Icelandair är det absolut smidigaste till Seattle i min mening. 1-2 timmar att byta flyg på Keflavik, sedan direkt till Seattle. Har ju iofs inte testat 12h-alternativet men har svårt att se varför det skulle vara bättre, om inte priset är rejält mycket billigare.
Största nackdelen med Iceland Air är ju att dom inte har riktiga interkontinentala flygplan utan enbart narrow body 757or som är det absolut obekvämaste flygplanet du kan åka med på långflygningar.
Antar stoppet avser hemresan och spontant skulle jag inte göra något sådant.
Landar flyget tidigt på morgonen i London så måste ni ju flyga från Seattle typ mitt på dagen. Vilket betyder att ni kommer att ha svårt o sova och när ni landar i London har ni kanske varit vakna i 15-16h och kommer vara väldigt trötta, att sedan lägga på 12h plus hemresan så är ni uppe i över 30h....
Landar flyget tidigt på morgonen i London så måste ni ju flyga från Seattle typ mitt på dagen. Vilket betyder att ni kommer att ha svårt o sova och när ni landar i London har ni kanske varit vakna i 15-16h och kommer vara väldigt trötta, att sedan lägga på 12h plus hemresan så är ni uppe i över 30h....