Mellan Krabi flygplats och till phuket kata beach

Av Villaka
3 jan. 2015 13:04
Visningar: 769
Vill fråga om någon vet hur jag lättast o billigast tar mej mellan Krabi flygplats och Phuket Kata Beach? Har aldrig varit där innan och är kvinna på 51 och reser ensam. Vill oxå veta ett billigt boende där eller om jag bara kan hyra in väskan någon stans och kanske kan jag sova hos en vän som bor på typ Ving-hotell. Hur gör jag, ni som känner till om detta
Av Xlbrn
5 jan. 2015 08:50
Hej!
Jag har inte åkt exakt samma rutt, men nästan. Jag och min pojkvän tog en minibuss från Ao Nang (som ju ligger utanför Krabi) till Patong, Phuket. Det var inga problem för oss och inte heller allt för dyrt, eftersom vi också var ute efter det billigaste alternativet. På vägen tillbaka tog vi en färja, så det finns lite alternativ. Inget av dem är speciellt dyrt :)
Nu var det här kanske inget exakt svar men jag tänker att det går att hitta minibuss eller färja från Krabi town som passar dig.
Hoppas att det går bra för dig!
Av Villaka
5 jan. 2015 11:14
Tack, jättebra då gör jag något av dom alternativen. Om jag vågar resa ensam en vecka och kolla lite på någon av öarna? Första veckan är där en jag känner på Ving-hotell, men sen vill jag helst bo enkelt o gynna dom inhemska så mycket jag kan.