Medelhavets vackraste strand?

Av Jojes
6 juli 2008 20:14
Visningar: 4059
Vilken strand tycker du är vackrast runt Medelhavet? Själv gillar jag stränderna i Grekland bäst. Ser fram emot Apella beach på Karpathos. Åker dit den 17/7. Har sett otroligt vackra bilder här på RG både uppifrån och nere på stranden. Så den stranden ser jag framemot. /Jojes
6 juli 2008 20:33
Hej

En fråga stränderna i Grekland,är väl mest stenstränder??
Av Charina
6 juli 2008 20:52
Citerat från siam:
Hej

En fråga stränderna i Grekland,är väl mest stenstränder??
Klapperstenstränder ja. De är jättehärliga.
6 juli 2008 22:50
Jag håller med dig om att Greklands stränder är toppenfina. Fast jag skulle vilja tillstå att jag är mer förtjust i det blåa vattnet än själva stränderna.
Exvis Skopelos som har en del klapperstensstränder med vita stenar har ju därmed det allra turkosblåaste vatten.
Amorgos har klippbad vid Agia Anna ger en alldeles underbar djupblå färg på vattnet.
Mykonos där jag var på för några veckor sedan har ett tiotal jättefina sandstränder med det allra blåaste vatten.
Närliggande Tinos är inte känd för fina stränder men det var helt ok att bada där och på Syros fann vi många vackra stränder som den här http://www.reseguiden.se/minsida/grekland/bilder/143663 vid Agathopes.
Förra årets öluff till Milos, Folgandros, Sifnos, Naxos och Paros gav mig möjlighet att bada på många fina stränder.....så, för mig är det helt omöjligt att finna EN favorit. Grekland har mängder med fina stränder.
Av Ami
7 juli 2008 21:04
Elafonissi på Kreta, sandstrand som är rosa av krossade snäckskal, stranden kallas Kretas Maldiverna
10 juli 2008 11:54
Tsigradostranden på Milos och Falassarna (Rosa stranden) på Kreta.

Hälsningar
Janne
Av Pany
10 juli 2008 12:58
Det finns också jäääättefina sandstränder i grekiska ö-världen! Inte bara klappersten...
10 juli 2008 23:01
Elafonissi på Kreta är en av dom vakraste stränderna jag har varit på. Den kallas för Europas maldiverna. Sanden skiftade i rosa och de va små fiskar som simade runt. Så mysigt!
12 juli 2008 09:00
Hej

Kan hålla med om att Elafonissi är en finstrand, jag var där för länge sedan, då fanns det ej nått hotel i närheten ,
finns det det nu ?
Av Bengtar
12 juli 2008 22:07
Citerat från siam:
Hej

Kan hålla med om att Elafonissi är en finstrand, jag var där för länge sedan, då fanns det ej nått hotel i närheten ,
finns det det nu ?
Tror inte det.
Och det är just det som är grejen!
13 juli 2008 12:41
Citerat från bengtar:
Citerat från siam:
Hej

finns det det nu ?
Tror inte det.
Så om en göör fin strand i medelhavet har några hotell nära sig , kan dom inte räknas till medelhavets finaste då ???
Strange answer bengtar!!!!
13 juli 2008 23:28
Nu börjar det bli invecklat jag citerar ett citat hmmm ?
nä det finns inget hotell där fortfarande egentligen ganska otroligt på en annars ganska hårt exploaterad ö , visst en strand kan väl vara vacker även med ett hotell där men nog kan jag väl hålla med bengtar om att om en strand ska bli det där lilla extra så är det nog en fördel om det inte ligger en massa hotell utmed stranden, det blir liksom litet vackrare åtminståne när man efter att ha badat klart vänder blicken tillbaka in mot stranden igen om det inte är en massa hotell som förstör den vackra vyn mot bergen i bakgrunden.
bosse.

>Citerat från siam:
Citerat från bengtar:
Citerat från siam:
Hej

finns det det nu ?
Tror inte det.
Så om en göör fin strand i medelhavet har några hotell nära sig , kan dom inte räknas till medelhavets finaste då ???
Strange answer bengtar!!!!