Thailand
Evabergg,
27 dec. 2016
Updaterad av Ischaaa
för 7 år sedan
Hej!
Vi är ett par som flyger till Bangkok i mars och har bokat boende på Koh samet 5 nätter, tänkte sedan ta oss vidare till Koh Chang och därefter tillbaka upp till Bangkok.
Hur åker man smidigast med buss eller minivan och ungefär vad kostar det?
behöver man ta sig in till bussterminal eller ...
Thailand
Mrswaller,
22 aug. 2015
Updaterad av Susann65
för 8 år sedan
Hej på er!
Vi ska till Thailand hela januari och funderar på att ta bussen mellan flygplatsen och Ban phe. Men reser som sagt med tre barn!
Sist hade vi bokat transport med minibuss vilket såklart är extremt smidigt..men känner samtidigt att det kan vara prisvärt att åka buss om även det är ...
Thailand
Lothar66,
24 jan. 2015
Updaterad av Lothar66
för 9 år sedan
Vi åker i februari till Bangkok. Vi ska direkt vidare till Koh Samet för att stanna där tre nätter. Sen är tanken att vi åker vidare med buss/bil till Koh Chang. Efter vad jag läst går det bussar/minibussar från busstationen i Bangkok (Ekamai station). Någon som gjort liknande resa? Ska man ta buss ...
Thailand
Modkr,
17 mars 2014
Updaterad av Marilcj
för 10 år sedan
vet någon var man kan köpa billiga välgjorda skinnväskor samt kläder i större storlekar, dam st 44-46 och herr st 56?
Tar gärna emot andra bra shoppingtips också ... Marilcj: På weekendmarket Chatuchack hittar ni kläder i alla storlekar, MBK har en del till män men inte så mycket för kvinnor.
...
Thailand
Stavfelet,
3 sep. 2013
Updaterad av Lillaannaj
för 10 år sedan
Efter mycket googlande och jag inte blir så mycket klokare vänder jag mej nu till er experter här inne istället! :) och hoppas jag kan få all hjälp jag behöver ;)
Hur tar vi oss lättast/bäst dessa sträckor?
Vad jag fattat det som går det bussar från Bangkok till ban Phe och därifrån båt ...
Thailand
Minken33,
8 mars 2012
Updaterad av Modano
för 12 år sedan
Hej jag undrar hur man tar sig bäst o billigast från Bangkok till coh samet?
O vad de ställena man åker ifrån heter. om man ska åka buss eller båt?
Mvh Thomas ... Suss58:
Hej.
Enkelt och billigt ffa, är att ta en buss från busstationen, glömt namnet, men den är stor och ligger ca 35 min med ...