Europa
Cissiburg,
20 okt. 2011
Updaterad av Veiken
för 13 år sedan
Hej,
Tittar på olika kryssningar i Europa inför sommaren 2012.
Vi kryssade med Royal Carribien detta år och var mkt nöjda!!
Har ni kryssat med MSC? Eller ännu bättre, har ni kryssat med båda bolagen så att ni kan jämföra?
Den vi tittar på är Barcelona-Frankrike-Italien-Tunis..
Mvh Cissi ... ...
Spanien
Tildabus,
25 feb. 2009
Updaterad av Sannabus
för 15 år sedan
Hej!!
Min familj och jag har bokat en resa i juni 2009 med MSC Fantasia.Tyvärr har vi varit inne på olika forum och läst om det här rederiets kryssningar, och tyvärr överväger det negativa;mycket folk, dålig mat,ej fungerande rutiner vid ombordstigning etc, etc.
Skulle vara intressant att höra ...
USA
Carolape,
4 apr. 2015
Updaterad av Younso
för 9 år sedan
Vad jag undrar är alltså om jag ska växla till dollar på forex innan jag åker, eller ta ut kontanter i automat i Usa.
Någon som vet vad som är mer lönsamt? ... Younso: Jag beställde ett Santander Mitt kort och testade den mot mitt Mastercard från SE Banken. Jag betalade 2 st ESTA ansökningar ($ ...
Thailand
Hka,
1 jan. 2007
Updaterad av Poppe
för 16 år sedan
Vi är jättesugna på att åka till Thailand och behöver allehanda tips om bokning av hotell på egen hand innan avresa. Det verkar svårt med rum som rymmer två vuxna och tre barn, stämmer det? och hur löser man det? Någon som har tips att ge i största allmänhet så blir ingen gladare än jag!
... ...
Spanien
Elin77,
9 maj 2019
Updaterad av Doris322
för 5 år sedan
Vi brukar hyra hus nånstans varje sommar och har varit i flera hus i Toscana, och nu senast runt Alicante, i Javea och en gång närmare Malaga.
Jag är lite sugen på Mallorca denna gången men har ingen koll på var det är bra. Vi gillar lugn och ro men att man kan köra till mindre byar/städer och ...
Europa
Mattan89,
17 juni 2018
Updaterad av Mattan89
för 6 år sedan
Hejsan!
Vi funderar på en kryssning i västra medelhavet med MSC Fantasia.
Men jag begriper inte hur alkoholipplägget.
Man får inte ta med alkohol ombord och skulle man köpa något i taxfree så får man inte ta med drycken till hytten utan den fås tillbaka vid avgång sista dagen.
I vårt fall ...