Matpriser

6 mars 2011 16:22
Visningar: 1414
Vi är en familj (2 vuxna + 3 barn) som ska till Thailand och bo på Phuket Orchid Resort & Spa, Phuket, Karon Beach.
Vi undrar över vad det finns för bra ställen att äta på i närheten av hotellet, vi är intresserad av både lagad mat och lättare mat. Vi är även intresserad av var man kan handla vatten mm.
7 mars 2011 19:00
Hej

Ni kommer att upptäcka att det är göör lätt att hitta vatten och allt man önskar sig att köpa :-)
Det kryllar av bra restauranger över hela Phuket, våran favorit i Karon är Red Onion som har bla en utsökt
grillad anka...yummy!

Vi brukar oftast bo i Kata Yai, bara 3 min från Karon med taxi.
Om ni kommer dit så kan jag tipsa om dessa bra restaurangerna... Kata Minta,Nathalies och Kata Lobster&Prawn.

Även i Kata Center 2 min från Kata, finns det ett matställe som heter Dino Park.
Stället ser precis ut som "The Flintstones", förrutom matstället finns det en härlig minigolfbana där.
http://www.dinopark.com/introduction.html

Lycka till/Siam
Av Chilli
7 mars 2011 20:56
Hej, ert hotell ligger granne med en butik så vatten o,dyl lär inte bli några problem , snett mitt emot ligger Paradiso en väldigt enkel restaurang men med god mat o mycket trevlig personal, Mama noi som ligger vid Karon Placa är också att rekomendera, lite annorlunda stuk,man plockar själv dricka o bestick beställer över disk, men har helt underbar mat. Deras frukostbullar är ett kapitel för sig......
Ha en underbar semester.

Väl mött någonstans.
Mvh Chilli
8 mars 2011 06:57
Vi bodde på Phuket Orchid Resort & Spa i januari 2010. Det finns billiga restauranger utanför hotellet. Finns även en affär på andra sidan när man kommer ut från hotellet där det gick att köpa färdiga smörgåsar att ta med. Den affären hade ett bra utbud och var billigare än den som fanns i hotellet. Finns en restaurang som heter Harrys som ligger strax utanför hotellet till vänster och sen på höger sida som har bra mat. Den går att hitta på nätet om man vill kolla maträtter och priser. Googla på Harrys och Karon beach. Hör av dig om du vill ha några mer tips. I år åker vi den 31/3 och ska bo i NaiHarn, Karon beach och Kamala beach.