Kina
Lallarebecca,
14 apr. 2018
Updaterad av Desires
för 6 år sedan
Hej,
Har så smått börjat planera en resa till Peking nästa vår i Mars. Vi har aldrig varit i Kina tidigare, så alla tips ni har tas emot med tacksamhet!
Jag undrar var man ska bo i Peking, vilka områden är bäst och är det någor man ska undvika? Vi vill helst bo på 5-stjärniga hotell, men kan ...
Kina
Amandahusu,
30 dec. 2016
Updaterad av Desires
för 7 år sedan
Hej! Funderar på att ta en weekend i Peking innan vi åker till Thailand igen. Har däremot ingen koll alls på vad man ska göra förutom kinesiska muren och förbjudna staden. Var ska man bo? Och hur är priserna på mat och aktiviteter kontra tex Bangkok? ... Desires: Tillbringade 1 vecka där f några ...
Kina
Travelfreak1,
2 apr. 2016
Updaterad av Desires
för 8 år sedan
Hej
Kommer åka till Peking under början av maj och undrar följande:
1. Kan man klara sig med engelska under vistelsen (hotell, kollektivtrafik, handla mat, restaurangbesök, sightseeingturer)?
2. Jag vill besöka kinesiska muren (ej del som är ej turistig, enkel/smidigt att ta sig till och kan ...
Kina
Oktoberros,
18 aug. 2014
Updaterad av Gunillad
för 10 år sedan
Jag och min sambo ska åka till Kina och spendera 4 dagar i Beijing. Jag har googlat och läst om de typiska turistattraktionerna och funderar nu om det här kan vara ett lämpligt dagsprogram för att få ut maximalt av resan:
Dag 1:
Landar 09:40 lokal tid i Beijing (om det inte blir förseningar ...
Kina
Mayalisa,
20 feb. 2014
Updaterad av Bibby
för 10 år sedan
Jag och min vuxna dotter ska resa till Tokyo i slutet av Mars. Vi kommer att få en del tid i Peking . Landar 09:40, Tokyoflyget lyfter 16:45. Skulle vilja ge oss in i staden under dan, se "den förbjudna staden, parken bredvid, kanske äta nåt gott, för att sedan var tillbaks på flygplatsen i tid ...
Kina
Borgaf,
27 sep. 2009
Updaterad av Kristerbg
för 15 år sedan
Hej
Vi är sex väninnor som avser att åka till Peking på egen hand nästa år. Två av oss har varit där förut men det är några år sedan, Vi känner naturligtvis till de stora sevärdheterna men är det någon som kan tipsa på något annat trevligt ni sett. Kan man besöka någon cloisonnefabrik och var ...