Updaterad av Marulk
för 7 år sedan
För er som planerar köra igenom Yosemite via Tioga Pass - vintern anländer tidigt - Hgw120 över passet är redan vinterstängd pga snö. Även Hgw108 över Sonora Pass har stängt.
Detta kan vara tillfälligt så håll koll via tex nps.gov eller DOT.ca.gov ... Marulk: Tioga Pass är öppen igen. Det kom ...
USA
Cowgirlpower_88,
20 mars 2014
Updaterad av Cowgirlpower_88
för 10 år sedan
Hej!
Vår nästa roadtrip i USA vill vi ska kantas av "Thelma and Louise" känsla. Vi ska bila från Nashville till Monument Valley, sedan vidare ner mot Tuscon. Jag undrar om någon här kan ge bra tips på annorlunda vägar och inte bara de stora motorvägarna?
Tacksam för svar!
m.v.h
Lina ... ...
USA
Baletten,
23 feb. 2014
Updaterad av Saralinneabergstrom
för 10 år sedan
Hej,
Vi ska göra en roadtrip i Kalifornien i sommar och jag försöker få lite uppfattning om avstånd och hur lång tid det tar att åka mellan olika orter, har använt mig av google map för att göra en reserutt men tycker att tider låter lite väl optimistiska. Ex skulle effektiv tid mellan Mammoth ...
Albanien
Efva,
3 aug. 2012
Updaterad av Globetrotterearth
för 11 år sedan
Jag och min man har planer på några dagar i Albanien i augusti nästa år (2013).
Planen är att flyga ner och hyra bil. Men jag är väldigt fundersam över vägarna i Albanien. Vi var i norra Rumänien för några år sedan, där var vägarna ofta i ett bedrövligt skick. I fyra dagar masade vi oss fram i ...
Spanien
Charina,
12 aug. 2013
Updaterad av Charina
för 11 år sedan
Hej.
Ska ner till Mijas Pueblo Mellan 24 o 31 augusti.
Ska bo hemma hos en kille som är konstnär. Fann honom o hans hus genom AirB&B.
Har hyrt bil hela veckan, ska få den på Malagas flygplats.
Nu till min fråga.
Är avfarterna numrerade som i sverige? Är det enkelt att hitta m.h.a vägskyltning? ...
Updaterad av Jimmieh
för 13 år sedan
Hej!
Jag och min dotter ska ta oss runt i Californien bland annat.
Vad jag undrar över är och hur det är och ta sig från San Fransisco till
Las Vegas.
Vi har bokar rum i Mammoth inne i Yosemito, vi hade tänk o köra hela vägen ner.Är det möjligt eftersom jag läst att det endast är enkelriktad ...