Mallorca
Vi är tre "!grabbar" som ska åka till Mallorca i mitten av oktober. Vi är intresserade av actionsport och vill ha info om cykling, kayaking, klättring, rafting med mera. All info mottages. Vi kommer att bo i Palma Nova.
Cykling kan man säkert göra i närheten av ert boende, men när det gäller de andra sporterna så handlar det om att ni måste upp i bergen. Eller i alla fall på den norra delen av ön.
I Soller finns Tramuntana Tours (www.tramuntanatours.com) som hyr ut cyklar, ordnar exkursioner till fots eller på cykel i Sierra de Tramuntana.
I Pollensa finns t ex mondaventura.com som arrangerar det mesta av det ni söker. Sedan måste jag också nämna att gäller det vandringar så finns www.personlig-guide-mallorca.com som drivs av svenska Åsa Johannesson Alomar.
Är det något specifikt ni undrar över får ni gärna maila mig på (Logga in för att se e-postadress)
I Soller finns Tramuntana Tours (www.tramuntanatours.com) som hyr ut cyklar, ordnar exkursioner till fots eller på cykel i Sierra de Tramuntana.
I Pollensa finns t ex mondaventura.com som arrangerar det mesta av det ni söker. Sedan måste jag också nämna att gäller det vandringar så finns www.personlig-guide-mallorca.com som drivs av svenska Åsa Johannesson Alomar.
Är det något specifikt ni undrar över får ni gärna maila mig på (Logga in för att se e-postadress)
Ser att ni var här förra året men antar att det är fler som åker med samma intresse.
Finns extremt mycket att göra på Mallorca.
Här är några sajter med info och som erbjuder aktiviteter på ön
www.experience-mallorca.com/
www.facebook.com/FlyBoardMallorca/
www.mallorcaballoons.com/
www.sunbonoo.com/en/mallorca/jetski
Men det finns en uppsjö företag så sök på den aktivitet ni är intresserade av och den ort ni bor på.
Finns extremt mycket att göra på Mallorca.
Här är några sajter med info och som erbjuder aktiviteter på ön
www.experience-mallorca.com/
www.facebook.com/FlyBoardMallorca/
www.mallorcaballoons.com/
www.sunbonoo.com/en/mallorca/jetski
Men det finns en uppsjö företag så sök på den aktivitet ni är intresserade av och den ort ni bor på.