Maldiverna och pcr?
Hej.
Är för tillfället i maldiverna och undrar om någon av er nyligen varit här och vet hur det funkar med PCR test när man reser hem?
För har läst nånstans att man ska göra pcr test 72h innan man flyger hem.
Men gäller det även för mig som flyger hem till sverige med transfer via istanbul. Då varker turkiet kräver pcr för transfer och sverige behövs inget pcr? Så egentligen behövs väl inget pcr för mig?
Är för tillfället i maldiverna och undrar om någon av er nyligen varit här och vet hur det funkar med PCR test när man reser hem?
För har läst nånstans att man ska göra pcr test 72h innan man flyger hem.
Men gäller det även för mig som flyger hem till sverige med transfer via istanbul. Då varker turkiet kräver pcr för transfer och sverige behövs inget pcr? Så egentligen behövs väl inget pcr för mig?
Hej! Jag kom hem från Maldiverna igår och flög med Turkish Airlines via Istanbul. Det var inget snack om nåt pcr-test och jag är dessutom ovaccinerad. Det enda som behövdes var en ifylld hälsodeklaration, en sådan du sannolikt fyllde i innan du åkte dit. Den vill de scanna av på flygplatsen i Malé. Annars ingenting…
Jo. Bokade resan med turkish. Valde ut en bra första ö. Thulusdhoo. Bokade hotell där efter recentioner några dagar via booking . Com sen hotell 2 på en annan ö hotell 3 samma ö. Och sista hotellet i hulhmale eftersom jag uppgav hulhmale på imug deklarationen när jag åkte därifrån sen. Gick fint att flytta runt bland öarna. Behövdes bra pcr på ditresan inte i maldiverna. Istanbul var noga att kolla allt. Resan hem kollade dom bara passet. Och scannade imug deklaration i kön till säkerhetskontrollen i malé.