Malaysiska Borneo

10 jan. 2011 23:34
Visningar: 383
Jag och min man ska resa till den Malaysiska delen av Borneo nästa vecka och vara där 3 veckor. Vi har påbörjat dykarcert som vi tänkte göra klart och sen hoppas vi på en hel del fin dykning. Vi vill gärna ha tips på bra dykställen (inte bara Sipidan), billiga boenden, fina utflykter och hur man bäst reser i borneo. Vi är också väldigt intresserade av fiske och vill gärna ha tips på olika slags fiske, gärna Big Game Fiske. Vi har nyligen bokat resan och inte hunnit kolla runt så mycket.
Av Jesperw
14 jan. 2011 17:45
Jag tog mitt dykcert för ca 7 år sedan hos Borneo Divers i KK och de var mycket professionella. Om inget har förändrats så kan jag varmt rekommendera dem.
15 jan. 2011 12:01
tacj Jesper ,vi får kolla efter dem, är de anslutna till PADI ? för vi har påbörjat en Padikurs och tänkte göra uppdyken där. vet du några fler dykställen?
Av Jesperw
16 jan. 2011 21:55
Ja, det var i alla fall då ett PADI centra. Trevlig resa!
Av Joakimn
17 jan. 2011 10:44
Tänkte skriva lite förslag till bra sorkling o dyk i området men ser att du redan åkt,så hoppas resan blir fin.
Mvh/Joakimn (17/1)
Av Msdr
17 jan. 2011 19:11
Hej!

Vi åkte mestadels buss på Borneo, det fungerade utmärkt, bra standard och bra priser, så det kan rekommenderas!

Trevlig resa!