Malaysia över jul och nyår, hur är Pangkor?

16 sep. 2011 21:25
Visningar: 1343
Åker förmodligen till Malaysia över jul och nyår. Hur är Pangkor Island? Vill ha vackra stränder för ett par lata dagar. Sen när det gäller Langkawi är jag orolig över att det är som Phuket, eller det finns himmelska stränder med mindre folk o turism på ön och vilka är isf dessa?

Tack!
Av Sierra
16 sep. 2011 23:05
Jag vet inte hur det är på Pangkor.
Jag har varit några gånger på Langkawi och det är absolut inte som på Phuket nu för tiden. Kanske hur det var där för 20 år sedan. Turism är inte påträngande ens under high season och det finns fina stränder... dock inte himmelska. På Pantai Tengah är det lugnare än på Pantai Cenang och så här kan det se ut på norra delen av Cenang: http://www.reseguiden.se/forum/bilder/292815
17 sep. 2011 14:52
Tackar för svaret! Kan man bo/bada på öns alla håll eller är det ett specifikt område som är lämpligt för bad?
Hur är sedan Koh Lipe och Koh Tarutao? Lugna och idylliska öar?
Av Sierra
17 sep. 2011 16:01
Du kan bada på Langkawis alla beacher.

Lipe erbjuder ett betydligt klarare och finare vatten än Langkawi. Där är numera många turister under high season men ändå vilar ett behagligt lugn över ön.

Den gamla fängelseön Tarutao erbjuder enkelt boende och där finns några enkla matställen.