Malaysia och Koh Lanta

22 mars 2023 11:50
Visningar: 169
Hej,
Vi är en familj på 2 vuxna och 2 barn på 10- och 12 år som planerar en resa till Koh Lanta och Malaysia i 5 veckor i februari -24. Som det är nu har vi tänkt två veckor i Malaysia och tre veckor på Koh Lanta som vi besökt tidigare. På Koh Lanta blir det återhämtning men hur planerar vi Malaysia? Är det bäst flyga rakt till Kuala Lampur och börja där? Vad är värt att se och göra? Vi tycker om djur och natur och dykning men även att se nya saker och kulturer och lite fart och fläkt innan vi landar på lugnet i Koh Lanta. Så ge gärna alla tips ni har och hur man enklast tar sig runt. Eller om ni har tips på något helt annat?
22 mars 2023 15:41
Hej, vi har gjort den typen av resa ngr ggr o skulle kanske inte lägga två veckor i Malaysia. 3-4 dagar i KL o max en vecka på Langkawi för att sen öhoppa till Koh Lipe o forsätta norrut med ev ngn mer ö på vägen till lugnet på Lanta. Ta sen flyg från Krabi tebax till KL (om det är dit ni hittat bäst pris på flyget). Ett tips annars är ju att söka flygbiljetter på multiple city. På utvägen till KL o hem från BKK. Till Langkawi köper ni med nåt lågprisflyg, ex. AirAsia. Lycka till
Av Keja
22 mars 2023 20:26
Jag skulle flyga till Kota Kinabalu i Sabah på Borneo och tillbringat de två veckorna i Malaysia där. Klart trivsammare, mer att se och uppleva. Sen flyg till Phuket (tror inte det går direktflyg till Krabi) och därifrån båt via Phi Phi till Koh Lanta.
24 mars 2023 14:08
Tusen tack för input. Bra idé att söka sig via öarna till Koh Lanta och Borneo är ju nog en dröm det också. Vi planerar vidare, tack!
3 apr. 2023 12:57
Jag tänker att det behövs lite mer än två veckor för Borneo. Det är rätt stort ändå. Själv blev jag besviken på Borneo och kan väl inte direkt rekommendera det. Jag tycker det låter som en bra idé att ”öluffa” från Malaysia upp mot Koh Lanta. Det går ju båtar till alla möjliga öar där, snabbt och smidigt att ta sig runt med båt ändå.