Mae Phim

Av Ardnaz
9 jan. 2013 19:19
Visningar: 1613
Hej vi är en familj på 2vuxna och två barn de är 12 resp 9 år. Vi har vart i Thailand 1 gång tidigare då besökte vi Hua Hin 2v och reste sen vidare till Koh Lanta och va där 2v. Nu funderar vi på att åka Jan 2014 men vet inte riktigt vart. Vi planerar att vara borta 3-4 veckor. För barnens skull vill vi inte vara så länge på ett ställe som Koh Lanta som d tyckte va lite för lugnt (Klong Nin beach) men vi vill ju heller inte vara på ett party ställe. Jag skulle oxå uppskatta en strand utan försäljare...hmm d många olika önskemål;) Jag tar väldigt gärna emot tipps och ideer och just d...vi har tittat på Mae Phim vad tycker/vet ni om d?
Mvh Zandra
Av Hille2
9 jan. 2013 20:18
Nja, Mae Pim är absolut inte rätta stället för er om ni tyckte det var för lugnt på Lanta.
Kanske att Koh Chang skulle vara något för er? Det finns en hel del aktiviteter som kan passa barn/ungdomar, en del riktigt fina stränder och lagom utbud av allt, beroende på vilken del av ön man väljer.
Inte så mycket försäljare, på en del stränder inga alls. Dock är det väl svårt att kombinera lite livat för barnen och samtidigt slippa dem helt då det ju bara är på turistorter med många turister som försäljare har någon anledning att vara ;)
Av Ardnaz
9 jan. 2013 22:20
Tack för svar har kollat runt lite nu på koh chang och det verkar vara mycket trevligt :)
12 jan. 2013 08:45
Tror att Koh Chang passar er mer än Mae Phim. Ni får inte missa Bangkok när ni ändå är här.

Varför inte 1-2 dagar i Bangkok, 1 vecka på Koh Samed och 2 veckor på Koh Chang.

Mvh
Transferbkk
Av Ardnaz
7 feb. 2013 15:25
Absolut vore d skoj med Bangkok ett par dagar frågan är ju då bara VART i Bangkok. Vi har nu fått reda på att vi har släktingar vars hus ligge i Mae Phim så det kommer att bli ett par veckor där och sen funderar vi på Hua Hin lr finns ddt nått roligare allternativ till Hua Hin eftersom vi ändå redan varit där. Vi kommer förmodligen att åka mitten på dec till mitten av jan... Ge mig förslag ;) TACK på förhand!
Av Hille2
7 feb. 2013 16:44
Citerat från ardnaz:
Absolut vore d skoj med Bangkok ett par dagar frågan är ju då bara VART i Bangkok. Vi har nu fått reda på att vi har släktingar vars hus ligge i Mae Phim så det kommer att bli ett par veckor där och sen funderar vi på Hua Hin lr finns ddt nått roligare allternativ till Hua Hin eftersom vi ändå redan varit där. Vi kommer förmodligen att åka mitten på dec till mitten av jan... Ge mig förslag ;) TACK på förhand!
Eftersom ni ändå är i närheten, varför inte åka till Koh Chang och öarna där ikring. Eller till Koh Samet.
11 feb. 2013 05:55
Då ni reser med barn bör ni besöka Siam Ocean World som ligger på botten våningen på Siam Paragon i Bangkok. Rekommenderar Pratumwan Princess ligger i samma byggnad som MBK.

Som jag skrev tidigare så är Koh Samed och/eller Koh Chang.

Med vänliga hälsning
Transferbkk
Diskussionen är stängd för nya svar