Madagaskar väder regnskog
Hej,
Jag vill till Madagaskar men klurar på vädret, har hört att det under regnperiod är svårt att se djuren. I oktober ser jag att regnet börjar komma och sen att det blir allt mer. Ni som har varit där, hur är det med att se djur om man åker i oktober-november? Om man är i höglandet, vad finns det för djur där och hur är det att se djur där då? Regnade det när ni var där och hur mycket? Funderar på att dit i september eller mitten av oktober.
Jag vill till Madagaskar men klurar på vädret, har hört att det under regnperiod är svårt att se djuren. I oktober ser jag att regnet börjar komma och sen att det blir allt mer. Ni som har varit där, hur är det med att se djur om man åker i oktober-november? Om man är i höglandet, vad finns det för djur där och hur är det att se djur där då? Regnade det när ni var där och hur mycket? Funderar på att dit i september eller mitten av oktober.
Menar då både i regnskog och högland vädermässigt och djur mässigt.
Vi var där i oktober, och besökte både regnskog (Masoala National Park bl.a.) och diverse platser på höglandet. Totalt olika klimat typer.För det allra mesta hade vi fina dagar med mycket sol men räkna givetvis med regn då och då i regnskogen, det hör ju givetvis till! Olika sorters lemurer ser man överallt i skogarna, men för det mesta högt uppe i trädtopparna. Andra sorters djur är det ont om. Planera in mycket extra tid, speciellt mellan inrikes flygen. De kan ställas in eller försenas på MYCKET kort varsel.