Lurad av TravelPartner?

20 dec. 2010 21:22
Visningar: 3023
Hej!

Jag är en tjej på 18år som längtade efter att åka till Sarajevo och hittade en biljett på www.Travelprtner.se Biljetten kostade 1812. Jag skulle flyga från Arlanda-Budapest-Sarajevo och samma väg tillbaka.

Jag betalade direkt via internetbanken till travelpartner och godkännde allt.
Pengar har dragit från mitt konto och jag kommer på i samma ögonblick att jag skulle vilja ha avbeställningsskydd. Jag mailar företaget och de skriver att de inte är något problem att ordna. Det svaret får jag inom 1 timme.

Två-Tre timmar senare skickar travelpartner.se mail till mig och skriver att biljetten inte är betald. Och att den skall vara betald senast 23:00.
Jag mailar flera gånger och frågar vad som hänt och vad jag ska göra men får inget svar. Jag ringer kundtjänst och de säger att de har nytt nummer pga flytt. De har bara öppet på mångadar från kl 10:00.

Har jag blivit lurad?
Har du råkat ut för samma sak?
Löste det sig?
Vad har du/ni för erfarenheter av travelpartner ?

Är tacksam för all hjälp jag kan få.

MVH
20 dec. 2010 21:38
Hej...
Vad tråkigt att du har fått problem. Jag har använt mig av Travelpartner både när det gäller att boka resor och hotell och det har fungerat utmärkt.

Du måste väl ha fått någon bokningsbekräftelse i och med att du skrev att allt var godkänt? I sådana fall förstår jag inte problemet. Kan du inte visa genom din bank att pengarna är dragna från ditt konto till deras?

Hälsn. Ellismellis
20 dec. 2010 22:02
jag loggade in på min internetbank som var koppad till travelpartner. Där stog det att jag skulle godkänna betalningen och det gjorde jag. När jag godkännde och skulle dubbelkolla allt och se om pengar dragit från mitt konto så ser jag att pengarna har dragits MEN när jag då loggar in på travelpartner`s hemsida så står det att jag inte betalat. Alltså kommer jag tillbaka dit man väljer att tex betala med faktura, kort osv.

När bokade du resa via travelpertner.se?
Hur betalade du osv.
Tacksam för alla svar
20 dec. 2010 22:04
Jag glömmde skriva att man ser att pengarna dragit från mitt konto. Dock står det inte att det är till Travelpartner utan det är en massa siffror liknar ett OCR nr eller referensnummer. Hur betalade du?
21 dec. 2010 10:15
Grundaren av Travelpartner heter LEIF LUNDIN och påstår att TP är ett av SVERIGES SCHYSSTASTE företag. Hr. Lundin ser inte ut som en skurk, men det kan man vara ändå.

Kollade deras sidor och fann att under rubriken "kundtjänst" så finns Betalning resp Betalningsproblem. Telefonnummer 0770 457751 m - f 10 - 12 samt 13,30 - 15,30.

Där finns också ett faxnummer och dessa brukar fungera oavsett tider, men har man skumma affärer så.....

Yttersta ansvaret borde dock ligga hos RG, som ska solla bort "skummisarna" bland sina arbetspartners!

Hoppas det löser sig med din resa, trots dessa motigheter....
21 dec. 2010 11:53
Hej, ring din bank och be dem kontrollera vart dina pengar gått. Kanske du skrivit fel kontonummer eller något sådant?

Lycka till
BL
21 dec. 2010 12:56
Jag har ringt min bank. Och de ser att pengar dragit och att allt är som det ska vara
Jag gjorde en onlinebetalning mes internetdosan. Allt ska vara 100% rätt.

Ska försöka ringa travelpartner igen och se om de svarar. Har inte lyckats få tag på någon hittils.
21 dec. 2010 14:53
Företaget är uppköpt eller under uppköp verkar det som. Inte omöjligt att det sker förändringar i ledningen och företaget i övrigt i.s.f.
http://di.se/Artiklar/2010/9/20/215294/TravelPartner-eTRAVELi-lagger-rekommenderat-bud-pa-28-kraktie/

Anser själv inte att Travelpartner är bland de bättre företagen och inte bland de justaste.

Att man inte kommunicerar med kunder är illavarslande, på http://www.fairshopping.se/travelpartner finns inte några direkta klagomål men man har heller inte svarat på något av det som framförts till företaget, detta är ett dåligt tecken och en varningssignal att inte anlita dem.
De kan mycket väl vara bra men personligen skulle jag inte välja ett företag som visar så lite intresse för sina kunder.

Tycker Du ska ringa din konsumentrådgivare ,om Du inte får svar innom rimlig tid, för att få råd om hur Du ska göra. Förhoppningsvis löser Travelpartner problemet men det ska ju inte behöva vara så svårt att få besked.
21 dec. 2010 15:07
Med den senaste informationen borde rubriken bli "Lurad av Reseguiden".

När människor vänder sig till sökmotorer för resor så förväntar man sig att de rekommenderade Resebyråerna existerar, är seriösa och är aktiva.

Finns det minsta tvivel om detta ska självfallet inte RG använda dess i sin verksamhet.

Fundamentalt!
21 dec. 2010 23:14
IDAG har jag fått tag på travelpartner via kundtjänst.
De kom med 1000 anledningar och lika många ursäkter.
Efter mycket krångel om påstående att ja inte batalat, bokat osv så får jag prata med den som är ytterst annsvarig för bokningar. Och jag LYCKADES bevisa att jag betalat och bokat.

Jag vill tacka ALLA som hjälpt mig med tipps och råd. Det har varit till stor hjälp och det känns oerhört bra. Till er som funderar på att boka via travelpartner så kan jag säga att deras kommunikation via mail, fax, telefon är totalt ursel.

Tack ännu en gång
Av Vandamm
13 apr. 2011 21:22
Hej alla KÖP ALDRIG EN RESA FRÅN TRAVELPARTNER.SE !!!!!!!!!!

DENNA FÖRETAG HAR VI POLISANMÄLLT FÖR BIDRAGERI!!!!!!!
MIN STORY ÄR VÄLDIGT LÅNGT MEN JAG KAN BARA SÄGA, ATT VI FICK ALDRIG TILLBACKA VARKEN PENGAR ELLER E- TICKET.
DESSA SKUMMA "FÖRETAGARE" MÅSTE BOJKOTERAS SÅ ATT INGEN KÖPER NGT FRÅN DE!
SNÄLLA FÖR VIDARE DEN INFON TILL ALLA SOM NI KÄNNER!
MVH
MAGDALENA
14 apr. 2011 21:55
Hej

Har läst denna tråd som gäller Travelpartner med diverse inlägg. Vem är då jag som skriver detta? Jag är marknadsdirektör på Travelpartner. Bland annat finns det här ett inlägg om att Travelpartner blivit uppköpta av ett bolag som heter eTRAVELi. Detta stämmer, eTRAVELi (www.etraveli.com) äger Travelpartner sedan sen oktober 2010.

När det gäller kundärenden kan jag el någon av mina medarbetare av sekretesskäl inte gå in på specifika ärenden i ett öppet forum. För att bli hjälpt av oss vänligen kontakta vår kundtjänst alternativt skicka in din fråga/ärende till oss via denna länk:http://www.travelpartner.se/subpages/154/index_etrack.aspx
Följ de instruktioner som gäller där. Du kan också ringa oss på:
Tel: 0770-457 751
Telefonöppet måndag - fredag mellan 10-12 samt 13.30 - 15.30

Inlägget från "Vandamm" samt övriga som läser denna tråd vill jag kort informera att vi är ett seriöst och ett solid företag. Vi är återförsäljare av bland annat flygbiljetter och måste följa de regler som flygbolagen bestämmer för att vi ska kunna sälja flygbolagens biljetter.

Självklart kan saker ibland gå fel (mycket sällan dock) även hos oss i t ex själva bokningsprocessen och vi korrigerar självklart misstag som vi gjort. Vi tvekar aldrig att korrigera saker som blivit fel från oss.

Periodvis har vi haft (och ibland har) lång väntetid vilket är beklagligt. Vi är väldigt ledsna för det och jobbar intensivt för att få ner våra svarstider. Vi har också anställt många nya duktiga personer hos oss som finns här för att hjälpa att besvara era frågor.

Slutligen vill jag säga att våra kunder är oerhört viktiga för oss.

Mvh
Marléne Wallberg
Marknadsdirektör, eTRAVELI
14 apr. 2011 21:58
Vad trevligt att själva bolaget svarar som det skrivs om! Mycket bra och då tyder det ju på att de är villiga att hjälpa till eller?
Så skriv eller ring det nummer som de skriver om och hoppas du får all hjälp som behövs.
Lycka till,
Mvh Eva
26 apr. 2011 14:18
Marval88:

Du säger att de misstag som ni själva begått, rättas till? Hahahaha, du måste skämta!
Hur ställer du dig då till detta:

Jag bokade en biljet CPH-ALC i feb med avresa i början av juli och hemresa i början av aug. JAg valde att betala med faktura och när jag sen får bekräftelsen skickad till min mail så är båda avresedatumet o hemresedatumet helt fel. Med dem datumen hade jag behövt vara borta i ca 7-8 veckor och vem har semester så länge?

Jag skrev direkt till TP och fick svaret att biljetterna ej var ombokningsbara och skulle jag ändra datumet skulle det kosta mig 2000 kr per person, kan då tillägga att det bokades för 3 personer. Alltså skulle en resa till Alicante kosta mig lite över 12.000 kr!! Något fel har ju uppenbart uppstått vid bokningen och felet ligger hos er!

Dum som man kan vara så när jag fick bekräftelsen o insåg ert misstag så gjorde jag en ny bokning då jag TRODDE att ni skulle ta bort den första bokningen då felet var ert + att det står klart och tydligt att man har 14 dagars ångerrätt vid fakturabetalning. Detta visar sig INTE stämma då detta inte gäller flygbiljetter men hur kan man då skriva ut det på en internetsida som säljer just flygbiljetter?!
Nu sitter jag med 2 resor (till 3 pers) med olika datum, den sistbokade är rätt och den har jag betalt men den första då? Är det rätt att jag ska betala ert misstag?

Jag har mailat minst 25 ggr fram o tillbax med er men får dem mest dumma svar man kan tänka sig och det värsta är ju att det ser ut som om jag måste betala om jag vill slippa en anmärkning.
Jag har gång på gång bett er ta kontakt med mg då det är helt omöjligt att nå er per telefon men ni bryr er inte, bara ni tjänar pengar!

Så vad säger du nu? Står ni för era misstag?

Ni har i ett mail skrivit till mig att ni har varit i kontakt med flygbolaget och det har jag kollat upp och gissa vad? Det stämmer SÅKLART inte! Ni har inte gjort ett smack för mig! Tack för det liksom!

//Sara
26 apr. 2011 14:42
och efter 48 minuter i telefonkö blir man bortkopplad... känns seriöst, verkligen!!