Sverige
Mr_ok,
12 okt. 2020
Updaterad av Brycecanyon
för 24 veckor sedan
Tänkte höra med er om ni har fått återbetalt från Lufthansa?
Vi hade köpt biljetter via resebyrå och sedan reserverat sittplatser direkt hos flygbolaget som vi betalade för. Själva biljetten har vi fått ombokat med resebyrån men sittplatserna skulle vi ta själva direkt med flygbolaget.
Vi följde ...
Updaterad av Dodo1997
för 4 år sedan
Hej, är det någon som fått sina pengar tillbaka, från Lufthansa efter inställda flyg. Fick mina biljetter avbokade för 6 veckor sedan, och då sa dom att pengar skulle återbetalas, men har inte hört ett ljud sen dess. ... Dodo1997: >Citerat från Lkxdaniel:
>Jag har ringt och varit i kontakt med ...
Updaterad av Worldofmarie
för 5 år sedan
Vi ska åka med enbart handbagage. Då är det en vanlig kabinväska 55x40x23. Men man får också ta med en mindre väska, typ datorväska. Det står på ett ställe 30x40x10.
Hur noga är det med storleken på den lilla väskan? Det är klart att man inte kan ha med större bagar eller en kabinväska extra, ...
Tyskland
Kiffen1,
12 maj 2019
Updaterad av Worldofmarie
för 5 år sedan
Hej,
Jag har hört rykten om att Lufthansa ska vara väldigt nitiska jämfört med andra flygbolag vad gäller storlek på handbagage, att de har folk som går runt vid incheckning och gaten för att kolla storlek på väskan med milimeterprecision.
Ska åka ett flyg till Frankfurt och sedan byta till ...
Updaterad av Fruradvi
för 5 år sedan
Hej
vi flyger från Landvetter till Miami nästa vecka med Lufthansa. Vi har två mellanlandningar på väg dit. De två första flygen går med Lufthansa, det sista till Miami går med United Airlines. Jag har laddat ner Lufthansas app för smidig incheckning men blir nojig när jag inte kan se, eller få ...
Japan
Kiffen1,
8 maj 2019
Updaterad av Birgere
för 5 år sedan
Hej,
Försökt hitta lite flyg till Japan, finns där ANA och Lufthansa kör codeshare med varandra.
På ANA kan man boka på Lufthansaflyg, oc på Lufthansa på ANA-flyg.
Men man kan inte boka platser på dessas respektive sidor.
Nån som vet om de som opererar flygen kan göra något för att få till ...