LUFTHANSA

Av Vigren
19 juli 2015 20:51
Visningar: 2885
Hur är det att åka med Lufthansa längre resa?
Är det gratis dricka och mat som typ på Thai?
Rek ni åka med dom?
TACK
Av Sierra
19 juli 2015 22:17
De är helt ok och jag har inget att klaga på de gånger jag använt Lufthansa.....och ja, det är gratis mat och dricka.
Av Emh87
19 juli 2015 22:37
Åkte nyss med Lufthansa rutten Frankfurt - Houston, ca 11 timmar(!). Säger bara: Wow!

Vilket plan, vilken service! Vi åkte med en "Lufthansa Airbus A380-800" och den är, om jag förstått det hela rätt, så stort ett passagerarflygplan kan bli idag. Två våningar över hela planet, vi satt längst bak på andra våningen och hade en egen liten "hytt" där en kabinpersonal tog hand om oss i just den sektionen. Servade drinkar och snacks på löpande band.

Min bästa flygupplevelse so far. Givetvis en liten TV-skärm på alla säten med ett bra utbud av film/serier.
19 juli 2015 23:13
Jag har åkt med dom till Orlando och tycker att dom varit jättebra! God service. Jag hade glömt att be om veg.mat innan men dom ordnade det direkt när ja fråga. Jag har bara gott att säga om dom!
Av Emolis
21 juli 2015 14:03
Vi åkte med Lufthansa till Singapore t o r i julas med deras A380. De klart bästa flygresorna hitintills. Flyger med dem nästan vecka när vi åker till Tokyo och hoppas det blir lika bra.
21 juli 2015 15:16
Citerat från Emh87:
Åkte nyss med Lufthansa rutten Frankfurt - Houston, ca 11 timmar(!). Säger bara: Wow!

Vilket plan, vilken service! Vi åkte med en "Lufthansa Airbus A380-800" och den är, om jag förstått det hela rätt, så stort ett passagerarflygplan kan bli idag. Två våningar över hela planet, vi satt längst bak på andra våningen och hade en egen liten "hytt" där en kabinpersonal tog hand om oss i just den sektionen. Servade drinkar och snacks på löpande band.

Min bästa flygupplevelse so far. Givetvis en liten TV-skärm på alla säten med ett bra utbud av film/serier.
Om du satt på andra vån var väl det i businessklass? Ha ha tro tusan att ni hade en bra upplevelse :)
Av Lazybow
21 juli 2015 18:17
Citerat från Nisse524:
Citerat från Emh87:

Om du satt på andra vån var väl det i businessklass? Ha ha tro tusan att ni hade en bra upplevelse :)
Finns en version av A380 som Lufthansa flyger med som har economy på 2a våningen längst bak, kanske var den de flög med? :)

Tydligen väldigt omtyckt om man läser kommentarerna på länkade sidan

http://www.seatguru.com/airlines/Lufthansa/Lufthansa_Airbus_A380_V3.php
21 juli 2015 19:01
Citerat från Lazybow:
Citerat från Nisse524:
Citerat från Emh87:

Finns en version av A380 som Lufthansa flyger med som har economy på 2a våningen längst bak, kanske var den de flög med? :)

Tydligen väldigt omtyckt om man läser kommentarerna på länkade sidan

http://www.seatguru.com/airlines/Lufthansa/Lufthansa_Airbus_A380_V3.php
Den missade jag...... fast jag kollade seatguru.
Av Emh87
22 juli 2015 11:35
Nja jag vet inte faktiskt. Tror inte det var business class. Bara nytt, stort och fräscht liksom. Men men... :)