Luffa runt en månad i värmen.

Av Primus
30 juni 2014 09:28
Visningar: 276
Vi är ett par som rest runt på egen hand i Thailand de tre senate åren. Vi har tillbringat 4 veckor varje år och företrädesvis luffat runt på öarna. En flygstol och en bokad hotellnatt för att sedan luffa runt och löser transporter och boende efterhand. Vi älskar att improvisera och bor relativt primitivt. Nu funderar vi inför 2015 på något nytt land där vi på samma sätt luffar runt på egen hand och där vi löser resa o boende varefter vi rör på oss. Vem har idéer och erfarenheter kring det?
Mvh Primus.
Av Mojito
1 aug. 2014 11:29
Hej vi är med ett par som i olika omgångar har luffat i Thailand, men vi hyr en vespa och åker runt med men vi gör som ni tar in där det passar "låter vindarna styra lite" ja vi improviserar vi med det är det som är det roliga. Får man fråga hur gamla ni är..?
mvh mats
Av Em588
1 aug. 2014 13:51
Hej! Vad är ni intresserade av att göra på er resa? Är det sol/bad som gäller, naturuppleverlser eller något helt annat? Varför inte testa syd- eller centralamerika denna gången? Där är det väldigt enkelt att ta sig runt och finns många spännande och vacka platser att besöka. Om ni vill ha lite blandning av olika saker att göra skulle jag nog rekomendera antingen Mexiko eller Brasilien. Om ni är mer inne på Asien finns ju tex Filippinnerna som är värt att åka till. Jag har varit ute och backpackat en hel del och under tiden har jag skrivit i en blogg om alla ställen som vi besöker. Vill du ha lite inspiration kan du ju alltid kolla runt lite i den: http://emmaontravel.wordpress.com/