Los Angeles, Anaheim, San Diego och Las vegas - Tips!

Av Diveby
13 sep. 2007 11:23
Visningar: 3642
Jag, min kompis och sambo ska vara borta 1-11 nov och gå på en rad konserter, så vi har en rutt vi ska åka efter.

2 nov - Anaheim
3 nov - San Diego
6 nov - Los Angeles
8 nov - Las Vegas

Alla tips är välkomna, bra ställen att leta flyg på, blir det billigare att boka med någon natts hotell via resebyrå, hotelltips, sevärdheter, hur nödvändigt det är att hyra bil. Någon här som har åkt från San Diego över Mexikanska gränsen? Resedatum och hemresa kan ändras så vi stannar lite längre. Dela gärna med er av era erfarenheter :)
Av Mizan
13 sep. 2007 18:12
Hej min erfarenhet av USA är att det absolut billigaste när man letar hotell är att boka genom www.hotel.com. Vi använde den sajten jättemycket när vi var där..:)) Annars finns det ju gott om motell överallt och där är priserna prutbara speciellt eftersom ni åker offseason.
Tänk på när ni hyr bil att kolla så det är godkänt att köra över till Mexico annars kan det bli en dyr utflykt..:(( Det är svårt att ta sej runt i USA speciellt i städerna utan bil ni ska ju inte va där länge så er tid är dyrbar ..jag hade hyrt bil kostar väldigt lite o framför allt väldigt bekvämt.. vi hyrde genom dollar.com o var supernöjda.
Hoppas ni får en bra resa blir lite nyfiken på vilka konserter ni ska gå på??
Hasta la vista
Av Diveby
18 sep. 2007 01:02
Någon som vet om flygbiljetter brukar gå upp mycket i pris på en vecka? Tänkte om det är en dålig idé att vänta med att boka tills jag fått lön..
Av Pialof
25 sep. 2007 21:00
Komplement till www.hotels.com är också www.travelpartner.com. Sighterna har lite olika utbud av hotell.

Om du betalar flygbiljetten med kreditkort, så skjuter du på betalning ett tag. Kolla också om ditt kreditkort har avbeställningsskydd. Kan vara bra att ha om man behöver avboka resan nära inpå avresedatumet. Vår dotter fick vattkoppor 2 dagar innan vi skulle åka till Canada för några år sedan.

Om ni har möjlighet att stanna kvar i USA ett tag, så finns det mycket att se. Speciellt i Las Vegas.

San Diego:
Sea World (med delfin- och späckhuggarshower)

Los Angeles:
Hollywood (kan både ha och mista, men kul att ha gått omkring på Rodeo Drive)
Universal Studios

Las Vegas:
Här händer det mycket hela tiden. Vi har varit i LV två gånger och skulle lätt kunna åka hit igen. Alltid nya saker att se och uppleva.

Kolla gärna på http://www.reseguiden.se/forum/diskussioner/2873 där jag skrivit lite tips om sevärdheter mm.

Lycka till.
27 sep. 2007 22:28
Hej!
Jag och en kompis gjorde resrutten san francisco-LA-Las vegas-grand canyon-las vegas-san franciso..på 14 dagar.. jag kan säga att vi fick verkligen stressa igen om alla städer.. gäller att ha bra plannering.. vi hyrde bil vilket jag verkligen skull erekomndera pga den billiga bensinen och hur billigt de e att hyra bil om man kör i Californien så e de inte heller nån avgift för att hämta bilen i en stad o lämna den i ena nanna.. kolla på holidayautos.com men bil kan man även stanna när o var man vill.. vilket kan leda till att resan tar lite längre tid.. men de e längre mellan sstäderna än man tror..o man vill ju gärna stann några dar o inte bar aresa hela tiden.
LA e i stort sett inge o se.. om de e shopping du e ute efter så finns de typ inge i LA, ta ist Las Vegas, men man kan verkligen uppleva kalifornien på ett annat sätt om man har bil eftersom de e så långt mellan allt även i LA, ändå stället man inte behöver bil på e i Las vegas om man inte vill uppleva staden utanför boulevarden vilket ser ut som i stor set vilken amerikansk stad som helst :)

Jennifer
Av Diveby
3 okt. 2007 16:56
Tack så mycket för era svar! Det ger så mycket att diskutera med någon som varit där än att läsa i en bok =)
Av Diveby
8 okt. 2007 00:07
En fråga till. Den 9 ska vi åka från Las Vegas till Grand Canyon vilket jag har förstått tar ett tag. Den 12 åker vi hem (från LA). Har ni förslag på ställen att åka till, var det blir lämpligt att stanna natten vi har varit till Grand Canyon till exempel?
8 okt. 2007 11:36
Hej!
Jag skulle absolut rekommendera att bo inne i nationalparken när ni besöker Grand Canyon. Jag och min sambo bodde på Bright Angel lodge, och det kostade 450 kronor för ett rum som var helt ok. Det hade egen toalett men dusch i korridoren, och låg bara några meter från kanten. Hade det inte varit träd i vägen hade vi haft utsikt över Grand Canyon.
Av Andrew
12 okt. 2007 22:05
När vi var i Anaheim, för att gå på disney land bodde vi på "Embassy suites" , jätte fint o bra hotell