Thailand
Linda_100,
14 dec. 2015
Updaterad av Linda_100
för 8 år sedan
Hej!
Tretton år sen sist men nu är det äntligen dags att åka till Thailand igen, denna gången med barn. Har svårt att beräkna hur mycket pengar vi ska ha med. Ska stanna två veckor, en vecka på Koh Lanta och en på Ao Nang, två vuxna+ett barn, boende inkl frukost är redan betalt.
1. Vad ...
Thailand
Dalo,
24 sep. 2016
Updaterad av Annae_83
för 7 år sedan
Hej,
Vi är en familj med två små barn som planerar en resa först några veckor på koh Lanta i december för att sedan ta oss över till koh Ngai i början på januari. Boende är bokat och vi tittar nu på hur vi tar oss mellan öarna. Har letat och letat men hittar bara att alla båtar går från Saladan ...
Thailand
Linda_100,
17 dec. 2015
Updaterad av Mrkala
för 8 år sedan
Om man bara ska välja en enda snorkelutflykt när man är på Koh Lanta, vilken ska vi då ta? Finns ju flera turer och flera öar att besöka? Koh Kradan? Koh Rok? Koh Hail? Nåt annat ställe? Eller en tur där man besöker flera ställen samma dag? Bäst att åka med en dykarrangör, hyra longtail själv eller ...
Thailand
Femaluba,
29 nov. 2009
Updaterad av Cillae
för 14 år sedan
Nu har vi "i stort sett" bestämt oss för Koh Lanta. tre barn är med på resan, 1, 3 och 5 år gamla. LIte frågor innan vi bokar:
blir det långtråkigt för så små barn?
Finns det andra barnfamiljer på Klong Dao (?) så att de få leka lite?
Vilka utflykter skulle ni rekommendera med barnen?
vad ...
Thailand
Gs66,
27 sep. 2016
Updaterad av Gs66
för 8 år sedan
Hej!
Jag har varit i Thailand fyra ggr tidigare, men aldrig nedanför Phuket. För min sambo är det första gången i landet.
Vi har bokat resa i nov/dec 2016 och rutten ser ut så här:
Koh Lanta - Sayang beach resort,5 nätter, Koh Mook -Sivalai, 3 nätter - Koh Lipe -Mountain resort, 8 nätter samt ...
Thailand
Grodmansdrekt,
12 apr. 2015
Updaterad av Sierra
för 9 år sedan
Ja som rubriken lyder.
Går det att åka över dagen till någon/alla dessa öar för sol och bad! För att på eftermiddagen återvända till Lanta igen? Eller bör/måste man boka övernattning?
Jag vet att man kan åka med på organiserade 4 island trip!
MEN! Vi vill helst kunna beta av en ö i taget ...