Lipe till Racha
Hej hej! Vi är ett nyfiket sällskap på fyra pers som undrar om det finns någon organiserad tur mellan Lipe och Racha.
För ett par år sedan fanns möjlighet åka med på en tur från Lipe via olika dyk och snorklingsområden för att sen kunna kliva av på Racha, men då det numer inte alltid är uppdaterade sidor på nätet så provar jag kolla med er som "rör på er" där nere. Exempelvis "Sierras" kunskap verkar ju bra att luta sej mot!
Vi ska studsa/hoppa, men mestadels njuta oss fram mellan öarna i trangområdet under februari och då en del av oss besökte Racha för drygt 10 år sedan kom tanken att ev. svänga förbi där också =)
/Resedamen
För ett par år sedan fanns möjlighet åka med på en tur från Lipe via olika dyk och snorklingsområden för att sen kunna kliva av på Racha, men då det numer inte alltid är uppdaterade sidor på nätet så provar jag kolla med er som "rör på er" där nere. Exempelvis "Sierras" kunskap verkar ju bra att luta sej mot!
Vi ska studsa/hoppa, men mestadels njuta oss fram mellan öarna i trangområdet under februari och då en del av oss besökte Racha för drygt 10 år sedan kom tanken att ev. svänga förbi där också =)
/Resedamen
Tack Sierra! Då grubblar vi inte mer på Racha den här svängen. Däremot undrar jag om du vet ifall tigerline har någon "ny" bokingssida. Provade göra en bokning via sidan www.tigerlinetravel.com vilket ser ut att fungera ända tills man kommer till "pay"., då studsar man bara tillbaks på deras förstasida.. Vet att det går boka tigerlines rutter via phuketferry men priset är betydligt högre där. Nåt du vet?
OCH när jag ändå har dej på tråden, vi behöver någon båttransfer mellan Libong och Laoliang, gärna longtail, efter att vi hoppat av tigerlinerutten från Phuket där. Utifrån att tigerline har svårt hålla tiderna så kanske vi är på Libong kring 14-tiden. Nåt tips där?
Tack igen från djupa skogarna i Västerbottens inland.
Snövitt, vackert och 17 minus
/resedamen
OCH när jag ändå har dej på tråden, vi behöver någon båttransfer mellan Libong och Laoliang, gärna longtail, efter att vi hoppat av tigerlinerutten från Phuket där. Utifrån att tigerline har svårt hålla tiderna så kanske vi är på Libong kring 14-tiden. Nåt tips där?
Tack igen från djupa skogarna i Västerbottens inland.
Snövitt, vackert och 17 minus
/resedamen
Jag vet inte vad det kan vara för fel med Tigerline´s bokning men jag har inte hört talas om detta tidigare. Har du fyllt i alla uppgifter som bokningen kräver?
Hur som helst, du kan boka Tigerline till Libong i en travelshop eller vid Rassada Pier innan avgång från Phuket om det inte fixar sig. När ni åker med Tigerline blir ni avsläppta vid Hat Yao Pier och därifrån är det longtail ut till Libong. Från Libong till Laoliang fixar ni en longtail på plats. Pris ca 2000 THB.
Varsågod från ett varmt och skönt Singapore :-)
Hur som helst, du kan boka Tigerline till Libong i en travelshop eller vid Rassada Pier innan avgång från Phuket om det inte fixar sig. När ni åker med Tigerline blir ni avsläppta vid Hat Yao Pier och därifrån är det longtail ut till Libong. Från Libong till Laoliang fixar ni en longtail på plats. Pris ca 2000 THB.
Varsågod från ett varmt och skönt Singapore :-)
Har faktiskt fått mail från tigerline angående att det var nåt tillfälligt strul med betaltjänsten, men det är ju som du säjer fullt möjligt köpa biljetter på plats om det inte kommer igång inom kort. Så, det löser sej.
Sen visste jag faktiskt inte att tigerlinebiljetten till Libong gick via longtail från Hat Yao Pier så det vara jättebra få veta!!
Tack o bock igen och
njut vidare i värmen
Sen visste jag faktiskt inte att tigerlinebiljetten till Libong gick via longtail från Hat Yao Pier så det vara jättebra få veta!!
Tack o bock igen och
njut vidare i värmen