Updaterad av Surfaren
för 14 år sedan
Hej,
Mitt namn är Marcus Ahlgren och jag studerar för tillfället i Orsa på Svenska Turism & Skidlärarlinjen. I sommar kommer vi att åka ut på LIA (Lärande i Arbete) med målet att få jobba så mycket som möjligt med andra människor och självklart komma in i yrket på ett bättre sätt. Om detta sker ...
Indien
Pralinen,
4 juli 2016
Updaterad av Erik777
för 7 år sedan
Hej!
Jag och två klasskamrater ska ner till Indien på praktik i 4 månader i höst. Vi har blivit rekommenderade av en anställd på skolan att söka turismvisum, vilket känns lite tveksamt. Hur svårt är det att söka rätt visum som avser praktik? Är det riskfullt att åka på turismvisum?
Vi har ett ...
Updaterad av Robbowan
för 12 år sedan
Jag undrar om det är någon här som har studerat
inom turism och haft praktik utomlands?
Berätta gärna om vart ni har varit och vad ni gjorde.
Jag själv går just nu en utbildning som heter Turistinformatör.
Den är på 6 månader och är klar i slutet på juli. Sen får jag söka in
på praktik ...
USA
Buenachica,
27 okt. 2010
Updaterad av Busylizzy
för 14 år sedan
Hej,
Med hjälp av några väldigt hjälpsamma och trevliga människor har jag nu fått veta hur jag skall göra för att komma till San Diego, Kalifornien, USA på praktik. Tack för det!
Nästa problem är att jag inte har någon aning om vad för platser jag skall söka till. Företaget där jag kan utföra ...
USA
Palomaki_j3nna,
1 maj 2010
Updaterad av Worldofmarie
för 14 år sedan
Hejsan allihopa :)
Jag har bestämt mig för att åka på praktik till San Diego, Kalifornien nästa vår, alltså 2011. Jag studerar turism på yrkeshögskolenivå (i Finland, är finlandssvensk).
Praktiken går alltså ut på att jag skall arbeta på ett ställe som har med turism att göra. Det kan vara på ...
USA
Fridastorholt,
9 apr. 2020
Updaterad av Jensohlsson
för 4 år sedan
Hej!
Jag ska (förhoppningsvis) ha min pratkik på ett företag i NY runt Januari till april 2021. Jag studerar på högskolan i Halmstad och praktiken är en obligatorisk del i trean.
Har hört att man behöver ett jobb-visum och att själva företaget behöver att ansöka om ngt till mig, typ J1-visum ...