Frankrike
Kentkent,
24 apr. 2014
Updaterad av Kentkent
för 10 år sedan
Hej
Tänkte flyga till Nice och sedan ta oss till Le Lavandou. Någon som vet om det går tåg eller buss mellan de orterna? Eller är det hyrbil som gäller?
Kent ... Kentkent: Tack för tips! ... Canada2000: http://www.in-france.se/frankrike/provence-alpes-cote-dazur/le-lavandou/
Mvh ... Kentkent: ...
Frankrike
Sebras8992,
28 dec. 2016
Updaterad av Birgere
för 7 år sedan
Hej
Vår familj skall besöka St Michell till sommaren och har lite funderingar runt vilka tid på eftermiddagen/kvällen tidvattnet kommer
Vi hade tänkt mellan kl 12.00-16.00, är det att rekommendera?
Seb ... Birgere: Vi har nog varit där 2-3 gånger och bla kollat in tidvattnet. Häftig ...
Frankrike
Kjelleberglund,
11 feb. 2011
Updaterad av Teresen
för 10 år sedan
--------------------------------------------------------------------------------
Jag & min Fru tänkte åka på bilsemester i Juli. Funderar på att åka via Danmark, Tyskland och utefter kusten ner mot Frankrike. Ingen av oss kan franska och jag har aldrig varit i den delen av Frankrike förut.
Är ...
Frankrike
Lena47,
24 feb. 2019
Updaterad av Sierra
för 5 år sedan
Vi ska resa/ bila i Frankrike i sommar med två ( nästan ) 11 åringar. En stor del av resan kommer tillbringas i Normandie och Bretagne. Men vi vill gardera oss för varma bad också och siktar även på en vecka vid Medelhavet vid Rivieran. Då vi aldrig varit där någon av oss är vi helt vilsna, allt ...
Frankrike
Lena47,
29 dec. 2014
Updaterad av Stunes
för 9 år sedan
Jag och min man planerar en resa till Paris och jag är på jakt efter ett lite speciellt hotell.
Det får inte vara hutlöst dyrt, runt 1500 kr per natt ungefär.
Läget kanske i de Latinska kvarteren, Montparnasse ( där jag bott och trivts förut men vill nog ha ett annat hotell än förra gången) ...
Frankrike
Missgee,
27 dec. 2008
Updaterad av Jpeuron
för 15 år sedan
Hej!
Jag vill ha massa tips på bra restauranger i Paris! Bra men inte hutlöst dyra. Vi ska gifta oss i Paris och därefter tänkte vi äta nåt gott med våra föräldrar så vi vill boka nåt i förväg på ett bra ställe. Så nu litar jag på era omdömen =))
Några restauranger jag har kollat på och ...