Latinamerika 6 månader okt-mars

29 aug. 2015 11:21
Visningar: 22
Hejsan :-)
Jag är en 27-årig tjej som ska ut och resa i 6 månader i central- och sydamerika from oktober 2015 men har inte bestämt exakt var ännu. I början på året (2015) var jag i Kuba och Mexico totalt 4 månader så det blir troligtvis något annat nu. Mao öppen för förslag. Däremot vet jag att resan börjar någonstans i Centralamerika och avslutas i mars i Brasilien efter karnevalen som jag inte vill missa.
Jag pratar spanska och ser gärna att du också gör det lite grann eftersom min tanke med resan är att möta lokalbefolkningen i de spansktalande länderna. Jag undviker att bo på hostels eftersom det alltid är turister där. Jag kan tänka mig campa, knacka dörr, couchsurfa eller hyra lägenhet en längre period (ca 1 mån, om stället känns rätt).
Jag har även liftat en del på tidigare resor och kan tänka mig göra det igen om det känns säkert i området jag befinner mig i.
Jag fascineras av den latinamerikanska kulturen och vill insupa deras musik/dansstilar, språk, mat och lära känna människorna. Jag föredrar nästan uteslutande att röra mig längst kusten eftersom jag älskar havet!!! Har påbörjat lektioner i kitesurfing och fortsätter gärna med detta om tillfälle ges under resans gång. Budget ca 60 000kr exkl flygkostnader.
Jag är öppensinnad och ärlig som person. Gillar att dansa, läsa böcker, ta en drink och njuta av dagen. Vem är du och hur tror du vår långa resa ihop skulle bli?
//Silvia