Långresa

22 dec. 2011 22:57
Visningar: 215
Jag skulle vilja få lite tips på var man kan åka över jul/nyår där det är varmt och finns mer att göra än att ligga på rygg på stranden. Jag blir inte klok på regnperioder hit och dit. Hade fört tänkt Malaysia och Borneo men sen blev jag osäker... Hela världen är öppen. Snälla ni beresta, hjälp mig och min familj! God jul ; ))
Av Annl
23 dec. 2011 09:06
Åh. vilken rolig frågga...

Ett jullov var vi Egypten och besökte Kairo, kryssade på Nilen och avslutade med bad en vecka i Sharm el Shejk. Det var väldigt spännande och att kryssa på Nilen var helt magiskt. En sådan resa rekommenderas verkligen så snart det blivit lugnt i Egypten.

Ett annat jullov var vi Florida och hade det hur mysigt som helst. Florida är en riktig höjdare om ni inte varit där.

Varför inte åka till Argentina eller Brasilien? Själv har jag inte varit där men det verkar väldigt spännande och flera som jag pratat med som varit där säger att det är toppen.

Västindien är ju inte så dumt heller och kanske göra en kombo med Cuba.

Om några dagar sticker vi till Asien och kommer att vara borta drygt två veckor för att besöka Hong Kong, Kuala Lumpur och Singapore. Skall vara jättekul säger de som varit där. Det kanske kan vara något.

Eller varför inte styra kosan till Afrika? Förra jullovet var vi i Tanzania på safari och kombinerade detta med en veckas bad och sol på Zanzbar. Det var riktigt trevligt och att åka på safari var en riktig höjdare. Dock är safari beroende av hur gamla era barn är och om det funkar. Att åka till Tanzania funkar fint klimatmässigt på vårt jullov.

Eller Sydafrika och Kapstaden - alla som varit där är helt lyriska över hur vackert det är.

Hör gärna av dig om du har fler frågor som jag kan hjälpa till med.