Landar i Phuket 5/11..vart ska jag sen?

17 okt. 2007 15:34
Visningar: 1276
Hej!
Min sambo och jag var tvungen att boka om vår biljett till Thailand så nu åker vi helt plötsligt om 18 dagar.
Vi har ingen rutt, inget bokat och nu börjar jag bli lite nervös. =)
Det enda vi vet är att vi ska ut på en snorkeltur till Similian Island i 3 dagar/2nätter.
Jag har aldrig varit i just Thailand förr, men älskar att resa, Snälla hjälp mig med tips..
Hur skulle du planera två veckor bäst och vart skulle du bo?
Tack snälla på förhand!!
17 okt. 2007 18:57
Hejsan Annaofsweden !
Ett hett tips är att köpa en reseguid. Jag rekomenderar Lonely Planet´s Thailand´s islands&beaches. Där har du hur mycket som helst av
allt man kan behöva veta. Boende,käk,transport osv.
Precis i början av boken har du tips om aktiviteter,festivaler,resort´s och där har dom även förslag om olika resrutter för en, två
eller tre veckor. kolla in den tyckerjag. En liten " bibel ".
MVH.Tina.
Av Legusta
17 okt. 2007 19:53
Similian är helt rätt ...... dessutom rankat som en av dom tio bästa dykställena i hela världen.
Jag kan rekomendera Krabi eller Ao Nang & Ao Railey som finns i närheten. Annars är Koh Racha en ö söder om Phuket ett hett snorkelställe, även kallat Bounty Island därför att här gjordes choklad reklamfilmen.

Eva Dahlgren och Efva Attling firade inte bara smekmånaden här. De kommer faktiskt tillbaka varje år. Kanske är det den orörda naturen och suveräna dykningen som drar !?

Söder om Phuket kommer du till ett paradis för både erfarna dykare och nybörjare med snorkel. Huvudattraktionen är korallreven, som finns både vid ytan och på lagom spännande djup. På både den östra och den västra sidan om den långsmala Racha Yai ligger skyddade, breda sandstränder, med hotell och restauranger. Bergiga Koh Racha Noi är bara för erfarna dykare. Öarna kallas även Raya Yai/Raya Noi ibland.

Missa inte shopping i Bangkok bara mycket billigare än Krabi och Phuket dessutom finns det en rik kultur att upptäcka i staden om man tröttnar på shoppingen och pulsen.
21 okt. 2007 22:31
Hej Anna!
Jag skulle nog säga samma som Haikko. Phi Phi, Koh Lanta och Krabi (Ao nang). Vi landar 10 nov och ska stann i två veckor, och det blir nog den rutten vi tar! Ha det gott i paradiset! Du kommer inte bli besviken!