Landar i Bangkok på måndag

3 jan. 2015 10:13
Visningar: 205
Som rubriken lyder så landar jag i Bangkok på måndag morgon vid 8. Min plan är att ta mig vidare till Koh Tao direkt. Problemet är att bussen som tar en till Koh Tao lämnar redan klockan 6. Mina två alternativ är därför att slå ihjäl dagen i Bangkok och ta den sena bussen klockan 9. Alternativt att ta bussen som tar mig till Hua hin och ta in en natt där för att åka till Koh Tao under morgonen. min fråga är, hur spenderar man en dag i Bangkok bärandes på väskor? Eller är det helt enkelt bäst att åka Till Hua Hin för att spendera dagen där?
Tack på förhand?
Av Hille2
3 jan. 2015 12:38
Varför just till Hua Hin?
Det går ju inte bara två bussar om dagen till Chumpon eller Surat Thani. Ta en senare buss eller kanske tåget så fördriver du dagen med att vara på väg dit du ska. Så mycket mer brukar man inte orka heller efter flygningen.
3 jan. 2015 13:07
Citerat från Hille2:
Varför just till Hua Hin?
Det går ju inte bara två bussar om dagen till Chumpon eller Surat Thani. Ta en senare buss eller kanske tåget så fördriver du dagen med att vara på väg dit du ska. Så mycket mer brukar man inte orka heller efter flygningen.
Egentligen ingen specifik tanke över just Hua Hin, bara att det är ett steg på vägen och nära till Bangkok.
Hur lång är bussresan till chumpon? Är Det ett sjysst ställe att spendera dagen/kvällen på?
3 jan. 2015 14:36
Citerat från Hille2:
TRor att denna länk ger dig aktuella svar på dina frågor. http://www.kohtaoguiden.com/baten_till_koh_tao.html

Buss från Södra busstationen i Bangkok. Det går även ett par tåg från Hua Lamphong men de är långsammare än bussen
Tack!
Nattbussen från bangkok är ju ett ganska smidigt alternativ!
Någon med förslag på hur man på bästa sätt spenderar en dag i Bangkok med väskor? Landar som sagt vid 8, bussen går 13 timmar senare.
Av Hille2
4 jan. 2015 02:00
Det går ju att lämna bagage både på busstationen och på flygplatsen men det är ju inget alternativ om du inte tänker köpa bussbiljetten samma dag, när du kommer.
Ett alternativ kan vara att söka dig till ett backpackerområde, som t.ex. Khao San Road, och lämna in dina väskor på nåt guesthouse där över dagen.
Vet inte hur van du är vid långa flygningar men själv skulle jag inte ens komma på tanken att vandra omkring/göra nåt i Bangkok i väntan på att åka vidare på kvällen. Men är man bra på att sova på flyget så kanske det kan funka. Du kanske kan hyra ett rum över dagen om du känner att du inte orkar göra något.