Kultur/naturintresserad reskompis till Skottland eller pilgrimsvandring till Santiago de Compostela
Hej!
Jag är en tjej på 27 år som söker reskompis till Skottland eller pilgrimsvandring till Santiago de Compostela! Men är även öppen för andra kulturella och historiska resmål. Hade tänkt någon gång under hösten. Du får precis som jag gärna vara kulturellt och historiskt intresserad samt tycka om natur! Det jag främst skulle vilja göra i Skottland är att åka till mysiga städer och byar och besöka slott, kyrkor, museum och liknande, samt uppleva den skotska landsbygden och naturen! Jag skulle också tycka att det vore roligt att hitta någon som vill pilgrimsvandra till Santiago de Compostela. Vilken av de olika lederna vet jag ännu inte, men hade tänkt kanske 1-2 veckor. Låter det intressant, hör gärna av dig :)
Jag är en tjej på 27 år som söker reskompis till Skottland eller pilgrimsvandring till Santiago de Compostela! Men är även öppen för andra kulturella och historiska resmål. Hade tänkt någon gång under hösten. Du får precis som jag gärna vara kulturellt och historiskt intresserad samt tycka om natur! Det jag främst skulle vilja göra i Skottland är att åka till mysiga städer och byar och besöka slott, kyrkor, museum och liknande, samt uppleva den skotska landsbygden och naturen! Jag skulle också tycka att det vore roligt att hitta någon som vill pilgrimsvandra till Santiago de Compostela. Vilken av de olika lederna vet jag ännu inte, men hade tänkt kanske 1-2 veckor. Låter det intressant, hör gärna av dig :)
Okej, har inte kollat upp exakt budget, beror lite på flygresa o så, men man kan bo på härbärgen som kostar högst 100 kr/natt där de serverar mat som kostar runt 80-90 kr/dag, sedan finns det dyrare alternativ om man vill bo på bed and breakfast med eget rum o badrum, sen beror det ju också på hur länge man vill va borta. Skulle du också kunna tänka 1 eller 2 veckor, eller vill du vandra längre tid? :-)
Okej, ja jag tror det kan va bra o börja med en eller två veckor för att se vad man tycker, sedan kan man ju alltid åka tillbaka o vandra igen vid ett annat tillfälle om man skulle vilja!😊 Jag vet inte riktigt vilken av lederna jag helst vill gå, vet du? Det finns ju olika etapper man kan börja vid på de olika lederna.
Ja precis, gillar man det så kan man ju gå hela en annan gång! :) Jag vet inte riktigt vart som är bäst att börja men man kanske kan kolla upp hur det ser ut längst vandringen och välja vilken del man vill ta! Egentligen spelar det inte super stor roll, bara jag får upptäcka en del av den. Jag har velat göra det länge men det har inte blivit av än. vill du prata vidare på fb? lite lättare
Medlemmen har tagit bort svaret
Skulle också möjligtvis vara intresserad av att följa med!
Medlemmen har tagit bort svaret