Kuala Lumpur - Taman Negara- Perenthian - Singapore
Hej,
Vi är en familj på 2vuxna och två tonåringar som funderar på en resa till Malaysia till sommaren där vi funderar på nedan upplägg.
Köpenhamn – Dubai
Dubai – Kuala Lumpur
Kuala Lumpur - Taman Negara - Kuala Besut (har förstått att båtarna avgår här) Perenthian
Kaula Besut – Singapore
Singapore – Köpenhamn
Hur tar man sig lättast mellan Kaula Lumpur - Teman Negara – Kaula Besut?
Hur tar man sig lättast mellan Kaula Besut - Singapore?
Vilken/vilka av öarna rekommenderas (Perenthian).
Allmänt tips om boende, bör upplevas, etc mottages tacksamt.
Mvh
Magnus
Vi är en familj på 2vuxna och två tonåringar som funderar på en resa till Malaysia till sommaren där vi funderar på nedan upplägg.
Köpenhamn – Dubai
Dubai – Kuala Lumpur
Kuala Lumpur - Taman Negara - Kuala Besut (har förstått att båtarna avgår här) Perenthian
Kaula Besut – Singapore
Singapore – Köpenhamn
Hur tar man sig lättast mellan Kaula Lumpur - Teman Negara – Kaula Besut?
Hur tar man sig lättast mellan Kaula Besut - Singapore?
Vilken/vilka av öarna rekommenderas (Perenthian).
Allmänt tips om boende, bör upplevas, etc mottages tacksamt.
Mvh
Magnus
* Se https://www.reseguiden.se/diskussioner/kuala-lumpur-taman-negara-och-perhentian-64210
* Jag skulle ha flugit från Kota Bharu till Singapore. Om jag av någon anledning inte ville flyga hade jag tagit tåget. Byte i Johor Bharu och oftast även i Gemas.
* Perenthian Kecil är backpackerön, Perenthian Besar är resortön. Jag har enbart varit på den första och kan rekommendera den.
* Jag skulle ha flugit från Kota Bharu till Singapore. Om jag av någon anledning inte ville flyga hade jag tagit tåget. Byte i Johor Bharu och oftast även i Gemas.
* Perenthian Kecil är backpackerön, Perenthian Besar är resortön. Jag har enbart varit på den första och kan rekommendera den.