Kryssning?

Av Emh87
15 jan. 2013 17:28
Visningar: 182
Hej

Att åka på kryssning i Västindien/Karibien (samma sak?) är det något att ha?

Jag kollar på lite hemsidor och det verkar vara oroväckande billigt. 10 dagar för ca 8000 KR. Kan det stämma?

Man bara tar sig till exempelvis Miami och hoppar på sin färja man bokat?

Ingår mat på Färjan?
15 jan. 2013 18:36
Ja man ordnar flyg själv, gärna med vissa marginaler så att man inte missat båten eller flyget hem...

Mat ingår på vissa restauranger.
På andra restauranger får man betala.
Dryck ingår ej. (eller vatten och någon annan enklare dryck typ lemonad brukar ingå, men ej alkohol)

Om man gillar typ all inklusive kan man nog gilla kryssning också.

Jag har provat en kortkryssning till Bahamas en gång, men kommer inte att göra om det.
För mycket folk, för rörigt och trångt.
Och jag hann tröttna på maten på bara den tiden, vågar inte tänka på hur det skulle ha känts efter 1 vecka...
Samt att om jag besöker ett land vill jag stanna längre än bara några timmar över dagen.

Det går ju alltid att prova och ta det för vad det är...
16 jan. 2013 19:27
Det finns massor av rederier och det är All Inclusive. Alkohol ingår ej i priset, men du får mer mat än du orkar. Priserna har blivit låga och det är utflykterna på de olika platserna som kostar. Ibland kan t.o.m flyg ingå. Tråkigt lär du inte få, då det finns massor att göra ombord. Spa-behandlingar är också rätt dyra, men gym är gratis. Och alla fina platser man får se. Ta en taxi när du kommit till en ö och be chauffören guida dig runt - mycket billigare och trevligare än en ordnad dyr utflykt. Tips: Gå in på Globetrotters hemsida www.globetrotter.se och välj kryssningar, så kan du se vad som finns. Många med riktigt bra priser.