Kroatien - vart ska man åka?
Hej!
Jag och min pojkvän är lite inne på att åka till Kroatien i sommar, men är lite osäker på vart i Kroatien man ska åka :) Vi söker fint bad, natur men även nära till lite mysiga restauranger och caféer :)
Har ni några bra tips om vart vi ska åka? :)
Jag och min pojkvän är lite inne på att åka till Kroatien i sommar, men är lite osäker på vart i Kroatien man ska åka :) Vi söker fint bad, natur men även nära till lite mysiga restauranger och caféer :)
Har ni några bra tips om vart vi ska åka? :)
Hejsan!
Jag och min flickvän har besökt Rabac på halvön Istrien 2 gånger. Hade tänkt åka dit nästa sommar igen då jag bara älskar stället. Att bada där är helt underbart, kristallklart vatten. Väldigt fint att snorkla där då man kan stötta på många olika sorters fiskar, även små revhajar, bläckfiskar om man har tur.
Det finns väldigt mycket restauranger över hela kustvägen, och även en massa uteserveringar. Det är perfekt resmål för barnfamiljer samt om man åker med sin partner. Alltså vill man festa så ska man söka andra resmål. Man kan även hyra båt där, eller med guide så kan man besöka grottor medmera, går även vanliga båtsafari efter delfiner, vattensportor m.m.. Jag kan varmt rekommendera Rabac :) :)
Jag och min flickvän har besökt Rabac på halvön Istrien 2 gånger. Hade tänkt åka dit nästa sommar igen då jag bara älskar stället. Att bada där är helt underbart, kristallklart vatten. Väldigt fint att snorkla där då man kan stötta på många olika sorters fiskar, även små revhajar, bläckfiskar om man har tur.
Det finns väldigt mycket restauranger över hela kustvägen, och även en massa uteserveringar. Det är perfekt resmål för barnfamiljer samt om man åker med sin partner. Alltså vill man festa så ska man söka andra resmål. Man kan även hyra båt där, eller med guide så kan man besöka grottor medmera, går även vanliga båtsafari efter delfiner, vattensportor m.m.. Jag kan varmt rekommendera Rabac :) :)
Lånar denna tråden lite då vi är nyfikna på att prova Istrien i höst.
Med vilket flygbolag har ni åkt med när ni åkt dit och till vilken flygplats?
Har ni tips på bra boende?
Klarar man sig utan att hyra bil, finns det bra kommunikationer med buss?
Rabac ser fint ut på bilder.
Med vilket flygbolag har ni åkt med när ni åkt dit och till vilken flygplats?
Har ni tips på bra boende?
Klarar man sig utan att hyra bil, finns det bra kommunikationer med buss?
Rabac ser fint ut på bilder.
Tyvärr vet jag ingenting om flygbolag. Då vi åkte med Hyllinge buss ner båda gånger. Men vet att det finns en del svenskar som tar flyg, så det ska gå. Hotell Albona tycker jag är jätte bra. Ja, vi tog inte bussen en endaste gång under hela vistelsen. Dock så finns det som sagt sevärdheter på avstånd ifrån Rabac och det måste ju gå bussar tycker man. Har hört att Labin som ligger någon mil norr om Rabac ska vara väldigt fint att besöka, dock har vi aldrig vart där. Det är även marknader hela kustvägen varje dag i stort sett.
Rabac, finaste vattnet i hela Europa i mitt tycke, nää ni kan inte bli besvikna..
Rabac, finaste vattnet i hela Europa i mitt tycke, nää ni kan inte bli besvikna..
Hej!
Jag hyrde bil och körde runt i Kroatien under tre veckor våren 2012 och upptäckte att detta var en fantastiskt land att besöka. Fel årstid jämfört med när ni skall åka.
Läs gärna vad jag gjorde under min resa
http://stalvik.se/resor/kroatien-resa/
Ha en fin tur i Kroatien önskar,
trekker44
Jag hyrde bil och körde runt i Kroatien under tre veckor våren 2012 och upptäckte att detta var en fantastiskt land att besöka. Fel årstid jämfört med när ni skall åka.
Läs gärna vad jag gjorde under min resa
http://stalvik.se/resor/kroatien-resa/
Ha en fin tur i Kroatien önskar,
trekker44