Kroatien
Sr69,
18 juni 2024
Updaterad av Lisanilsson
för 19 veckor sedan
Hej, vi har bokat resa till Malinska i september. Jag tar tacksamt emot tips och idéer om vad man inte ska missa på Ön Krk. Vi landar i Zagreb och funderar på att hyra bil. Det ser ut som det finns en bro ut till Krk, stämmer det? Har läst om Havsorgeln men vart ligger den? Är det någon som har ...
Kroatien
Madge73,
3 maj 2024
Updaterad av Lisanilsson
för 25 veckor sedan
Hej på er,
Familjen skall till Kroatien och göra en uppstyrd Öluff i sommar. Planen är att åka från Split vidare till Bol( Brac), Hvar och Komiza (Vis) och sedan tillbaka till Split.
Men jag blir inte riktigt klok på färjorna. Har varit inne på ett antal sidor, men på de flesta verkar det vara ...
Kroatien
Albin02,
13 juni 2023
Updaterad av Albin02
för 1 år sedan
Är en familj som funderar på att flyga till Zadar och vara i Kroatien i 4 hela dagar plus 2 resdagar i sommar. Har ingen erfarenhet av Zadar och Kroatien och vill ha lite hjälp.
Vart är prisvärt bra och bo. Tips på boende mottages gärna.
Går det fort att resa till andra delar i Kroatien eller ...
Kroatien
Camask,
22 juni 2023
Updaterad av Camask
för 1 år sedan
Hej, vi tänkte åka i september. Vad rekommenderar ni som varit där?
Vi gillar vandring, strand och natur.
Ingen shopping, men isåfall lokala gårdsbutiker typ.
Är det en bra tid att åka dit? ... Camask: Tack snälla!
>Citerat från Lisanilsson:
>September är en härlig månad ofta med lägre ...
Kroatien
Sossa,
12 aug. 2010
Updaterad av Kattnos
för 1 år sedan
Vi ska åka till Kroatien och min syster undrar hur sjukvården är i Kroatien då hon har en 4-åring. Vi ska åka till Split och därifrån göra lite dagsutflykter till olika öar och städer.
Någon som har erfarenhet av sjukvård där?
(om nu någonting mot förmodan skulle hända där)
Tacksam för svar! ... ...
Kroatien
Liber,
3 sep. 2021
Updaterad av Lisanilsson
för 3 år sedan
Hej!
Vi ska åka till Brac och bo 8 nätter, gärna på samma plats - men var ska vi bo? Bol eller Supetar? Vi reser med två barn, 2 och 5 år gamla och vi gillar att promenera i mysiga städer/hamnar, äta gott, hänga på bra ständer men tänkte även göra dagsutflykter till de andra öarna runt omkring. ...