Kreta eller Turkiet i maj

Av Klara2
11 feb. 2012 18:38
Visningar: 3231
Jag undrar vilket resemål som är bäst i maj, kreta eller Turkiet.

Kom med förslag, både för och nackdelar.

Irene
11 feb. 2012 19:33
Jag bestämde mig för o boka Turkiet, tycker det är solsäkert i princip alltid :) Bättre priser också
11 feb. 2012 19:49
Vi var i Turkiet förra året 15 - 23 maj. Och hade KANON väder +30 grader så kan verkligen rekomendera Turkiet i maj!
12 feb. 2012 19:10
Håller med övriga, Turkiet är mer eller mindre ett säkert kort i Maj (framförallt mitten -> slutet) med jättefint väder men utan den extrema värmen som är under sommaren. Valuta-förhållandet är även det väldigt fördelaktigt nu, samt att Grekland/Kreta generellt är lite dyrare.

--------------------------------------------
MVH, Magnus
http://www.merhaba.se - Mötesplatsen för oss som älskar Turkiet.
Av Klara2
12 feb. 2012 19:47
Jag valde Turkiet. Det blev vings sungarden-hotell, green garden, en anläggning med fyra vingar. Det verkar jättefint.

Irene
Av Klara2
12 feb. 2012 19:48
Vi åker den 21 maj, så då ska väl vädret vara ganska stabilt. Hur är prisbilden i Turkiet?
4 mars 2012 22:10
Vi var i Alanya förra året mellan den 24 maj o 1 juni, o det var mellan 25-30 grader i skuggan hela veckan! Regnade o var mulet en halv dag ca!
Prisbilden; det går att både äta billigt o shoppa billigt, men vad gäller shoppingen så gäller det att pruta!
Att besöka en marknad kan rekommenderas, där brukar man kunna göra riktiga fynd!
Lunch går att få superbilligt, från 5 TL om man gillar kebab i pitabröd, hamburgare eller liknande.
Även övrig mat går att få billigt, men det gäller att söka sig ifrån de mest turisttäta stråken isf.